Het cloudplatform van AFAS.
Het cloudplatform van AFAS.
AFAS Online is het cloudplatform van AFAS waarin de software wordt aangeboden. Dit wordt ook wel Saas (Software as a Service) genoemd. Het cloudplatform zorgt ervoor dat de software snel en stabiel bereikbaar is, altijd up-to-date wordt gehouden en de back-ups geregeld zijn. Vanzelfsprekend investeren wij continu in de hardware van het platform zodat jij altijd met de modernste technologie werkt.
Dankzij AFAS Online hoef jij je niet bezig te houden met de installatie, updates, back-ups en veiligheid van je server. Dat doen wij voor jou!
Doordat de software van AFAS in ons cloudplatform AFAS Online staat, kunnen wij meer functionaliteiten standaard meeleveren. Denk bijvoorbeeld aan dashboards, een bankkoppeling of een koppeling met de Kamer van Koophandel (KvK) voor actuele CRM-gegevens.
Je gebruikt de software van AFAS via de cloud. Wij verzorgen het systeembeheer, een optimale beveiliging en een dagelijkse back-up. Je bent en blijft zelf eigenaar van de data. De beveiliging van jouw gegevens is voor ons absolute prioriteit. Beveiliging is van toepassing op zowel het fysieke datacentrum, de dataverbinding als gegevensbeheer.
Doordat je werkt met AFAS Online worden cao-updates, nieuwe versies, patches en wettelijke wijzigingen automatisch voor je geïnstalleerd. Dit gebeurt vaak ’s nachts of in het weekend op een vooraf aangekondigd moment. Zo ben je niet alleen met je software altijd bij, maar ook op het gebied van wet- en regelgeving.
AFAS is dagelijks bezig om de veiligheid van het platform te waarborgen. Het cloudplatform AFAS Online is dan ook ISO 27001:2013 en ISAE 3402 type II gecertificeerd. Daarnaast wordt het platform ook regelmatig getest met een Attack & Penetration test. Het datacentrum, de verbinding en het gegevensbeheer staan onder streng toezicht. Zo ben jij ervan verzekerd dat jouw bedrijfsgegevens veilig in de cloud staan.
Het datacentrum staat in Nederland en valt onder de Nederlandse wetgeving.
Werken met AFAS Online betekent verplicht gebruik maken van twee-factor-authenticatie. Dit betekent dat je bij het inloggen, naast je gebruikersnaam en wachtwoord, een extra stuk informatie moet toevoegen die alleen voor jou als gebruiker beschikbaar is.
Je bevestigt je aanmelding via de AFAS Pocket app. Eventueel misbruik van je gegevens wordt hierdoor vele malen moeilijker gemaakt. Wanneer je gebruik maakt van Single Sign On in je organisatie is twee-factor-authenticatie niet verplicht. We gaan er namelijk vanuit dat jullie zelf twee-factor-authenticatie aan hebben staan.
Met de AFAS Pocket app beschik je over de software van AFAS in je broekzak. Met de app heb je altijd en overal toegang tot je CRM, je verlof en verzuim, je openstaande taken en het dossier van jouw klanten, prospects en leveranciers.
Of bel ons op: 033 - 43 43 883