“Een mooie mijlpaal, maar we richten ons nadrukkelijk op de verdere toekomst”, aldus CFO Arnold Mars. In dat kader besloot AFAS vorig jaar om de Business Intelligence-tool Qlik Sense in haar software te integreren en gratis aan te bieden aan klanten die op AFAS Online werken. “Hiermee krijgen gebruikers nog beter cijfermatig inzicht in hun bedrijfsresultaten en dus meer grip.” Ook bleek het voor veel klanten extra motivatie om over te stappen naar AFAS Online; inmiddels maakt 83 procent gebruik van de online toepassing.
De focus van het softwarebedrijf ligt op het nog beter bedienen van de klanten, zodat die meer profijt en rendement van het product hebben. “Applicatiebeheer blijkt bijvoorbeeld essentieel voor het succes van onze software. Als klanten onze producten zo goed mogelijk weten te gebruiken en uit te nutten, kunnen we het meeste waarde toevoegen. Dat borgen en verbeteren we continu.” De integratie van Qlik Sense speelt ook hier een grote rol in. “Financiële informatie alleen is niet meer afdoende. Door het gebruik van business intelligence dashboards over alle data, wordt complexe informatie toegankelijk en vormt het de basis voor procesinnovatie en strategische beslissingen.”