Heembouw is de winnaar van de IndustrialSocialMedia Award en mag zich een jaar lang ‘Best in class social media company’ noemen. Dit heeft juryvoorzitter prof. John Koster zojuist bekend gemaakt in het AFAS Da Vinci Theater in Leusden. Heembouw kwam als winnaar uit de bus omdat het bedrijf volgens de jury echt ‘social’ is. Er wordt geluisterd, er is interactie, social media is goed georganiseerd en ingebed in de organisatie’, was het positieve oordeel.
De andere twee finalisten maakten hun finaleplaats volgens de jury meer dan waar. AFAS Partner PieterBas deed het vooral goed door de gestructureerde aanpak en een focus op leadgeneratie die tot concrete resultaten leidt. De Breekplatenspecialist sprong er onder meer uit vanwege het niet aflatende enthousiasme, de creativiteit en de manier waarop social media wordt aangepakt: de standaard marketingprincipes verpakt in een modern jasje. ‘En de nummers twee en drie bewijzen in de praktijk dat het werkt’, aldus Koster.
Naast een presentatie van AFAS CEO Bas van der Veldt over luisteren in plaats van zenden via Social Media, gaf Trendwatcher en ICT kenner Vincent Everts een flammend betoog in het AFAS theater.