In de dagelijkse praktijk zijn er verschillende redenen om aan de slag te gaan met optimalisatieprojecten. Als het goed is voel je als organisatie het belang om in ontwikkeling te blijven. Toch zijn er ook andere redenen waardoor je gedurende het jaar aan de bak moet met projecten. Zo kun je er op rekenen dat wij de software blijven ontwikkelen, wat betekent dat we regelmatig nieuwe functionaliteit beschikbaar stellen. Het is aan jou om die te benutten. Verder moet je rekening houden met veranderingen in de wet- en regelgeving in je branche. Best veel dus waar je in je jaarplanning op moet letten.
Wij houden je via verschillende kanalen goed op de hoogte van relevante ontwikkelingen. Sterker nog, we zitten als Succesmanagement bovenop de zaken die jouw organisatie en branche raken. Daarom kunnen we je op tijd van belangrijke informatie en tips voorzien. Toch merken we dat we regelmatig vergelijkbare vragen van klanten krijgen. Zoals, welke functionaliteit komt eraan in de volgende update of wat doe je met nieuwe wetgeving of brancheontwikkelingen? Die beantwoorden we met liefde, maar ook hiervoor geldt dat we liever zien dat je zelfredzaam bent.
Dat is de reden dat we de AFAS Jaarplanner gelanceerd hebben. Hier staat overzichtelijk op een rij wat er op je afkomt het komende jaar. Op basis van de input over vijf onderdelen bepaal je zelf je koers:
Omdat wij zoveel mogelijk kennis delen en dit doelgericht bij elkaar zetten, kun je goed vooruitkijken.
Werkgebonden personenmobiliteit is een mooi voorbeeld. Als bedrijf ben je verplicht de reisbewegingen van medewerkers voor hun werk te registreren. Wij hebben al nagedacht over hoe je dit slim regelt en hiervoor functionaliteit en content ontwikkeld. De jaarplanner haakt hier op in en biedt je alvast inspiratie en handvatten. Je klikt gewoon door op de themapagina, een webinar of evenement. Zo weet je precies wat er gaat spelen en kun je het in je jaarplan opnemen.
Het voordeel van de jaarplanner gaat verder dan het opstellen van je eigen actielijst. Je kunt projecten ook beter verdelen over het jaar. Dat is prettig om je eigen capaciteit zo goed mogelijk in te zetten. Maar als je hulp nodig hebt bij een project, is het slimmer om dit bijvoorbeeld in de zomer op te pakken. Juist aan het begin en het eind van het jaar ligt de piek bij Consultancy of Servicemanagement. Door je projecten te doseren, weet je zeker dat er ruimte is en dat je project er niet ‘even tussendoor’ moet. Dat komt hoe dan ook ten goede aan het resultaat.
De jaarplanner is overigens niet alleen praktisch voor bestaande klanten. Ook prospects geeft het een reëel beeld van de inspanningen die nodig zijn om de meerwaarde van AFAS te benutten, ook na de implementatie. De focus ligt in het begin vaak bij de livegang. En eerlijk gezegd is dat voor veel organisaties al een flinke kluif. Dan is het heel fijn dat je op onze klantportal inspiratie en informatie vindt, waarmee je toch alvast rekening kunt houden met wat er gaat komen.
Wil je echt zeker weten dat je alles goed voor elkaar hebt, nu en in de nabije toekomst? Maak dan in ieder geval een jaarplan. Dan weet je zeker dat je niets over het hoofd ziet en blijf je investeren in de kansen die AFAS biedt om jouw werk en dat van je collega’s blijvend leuker te maken!
Check regelmatig de Jaarplanner. Wil je toch sparren over jouw jaarplan? Je Succesmanager helpt je graag!