We hebben dit jaar nog meer ingezet op co-creatie. Gedurende het jaar krijgen we continu input via de portal, supportverzoeken en LinkedIn. Toch start het co-creatieproces echt bij de inspraaksessies. Daar krijgen we direct feedback, vragen en wensen van de mensen die AFAS elke dag intensief gebruiken. En dat klanten hun ervaringen graag delen, blijkt wel uit het animo voor deze sessies. Dit jaar ontvingen we in Leusden 260 deelnemers van 235 verschillende organisaties in 11 sessies.
Met de waardevolle input trekken we ons niet terug in een ivoren toren. Tijdens het ontwikkelproces matchen we de wensen continu met onze eigen ideeën en visie. In focussessies gaan we vervolgens met gebruikers in op de functionaliteit die we ontwikkelen. Want alleen door goed te luisteren en steeds te toetsen of het in de praktijk ook werkt, bieden we klanten echte meerwaarde.
Tot zover onze aanpak. Maar wat levert die co-creatie dan concreet op? Ik geef je graag alvast een sneak preview van wat Profit 11 voor je in petto heeft.
Met AFAS Pocket hebben we absoluut een sweet spot geraakt. Blijkbaar willen medewerkers allerlei praktische zaken voor hun werk heel graag via hun smartphone regelen. Declareren, je loonstrook inzien of vrije dagen aanvragen kan al via de Pocket app. In Profit 11 gaan we gewoon weer een stap verder. Toffe nieuw features zijn onboarding van nieuwe medewerkers, een complete chatfunctie en digitaal ondertekenen met je vingerafdruk of Face ID. We rusten niet voordat AFAS Pocket in de broekzak van elke werkende Nederlander zit!
Het aantal vacatures in Nederland stijgt razendsnel. Hoe zorg je dat je als bedrijf overeind blijft in de war for talent? Dan moet je werving & selectiemachine in ieder geval een goed geolied zijn. Met een perfecte gebruikerservaring voorkom je dat talentvolle sollicitanten tijdens de sollicitatie afhaken. De nieuwe sollicitant stamkaart biedt je niet alleen een centrale plek waar kandidaten zelf hun gegevens invoeren. Het is ook het dashboard om allerlei acties flexibel en automatisch parallel te regelen. Zo maak je van je werving & selectieproces een regelrechte USP.
Inkoop hoeft niet complex te zijn. Zolang je aan de voorkant alles maar goed regelt. Bijvoorbeeld door het budget, de leveranciers en de voorwaarden centraal vast te leggen. Dan verloopt het inkoopproces, van bestelling en ontvangst tot facturering automatisch en gestroomlijnd. Profit 11 maakt inkoop nog makkelijker. Medewerkers kunnen niet alleen bestellen, maar ook de ontvangst zelf in InSite invoeren. Aansluitend wordt de factuur automatisch verwerkt en betaalbaar gesteld. Geen verrassingen of dubbel controlewerk meer. Zo is de inkoopcirkel in AFAS volledig rond.
Voor veel mensen is uren boeken elke keer weer een flinke puzzel. Daarom willen we het zo makkelijk mogelijk voor je maken. En dat is gelukt. In de nieuwe versie van Profit sleep je je uren direct vanuit je digitale agenda naar je geboekte uren. En om het nog makkelijker te maken, kun je in dezelfde lay-out ook je kosten boeken.
Wel kiezen we elk jaar een focusgebied. Dit jaar is dat de bouw, een sector waarin we afgelopen jaar 28 procent gegroeid zijn. Met nieuwe functionaliteit om de backoffice verder te stroomlijnen, willen we onze positie verder uitbouwen. Niet alleen om processen soepeler te laten verlopen, maar ook om te zorgen dat bedrijven meer grip op hun (project)kosten krijgen. Naast betere projectbewaking biedt Profit 11 ook nieuwe functionaliteit waarmee het kopersbegeleidingsportaal nog verder geïntegreerd wordt met de backoffice zodat hangmatig werk verdampt.
Natuurlijk is dit maar een fractie van de nieuwe functionaliteit die we tijdens de AFAS Open presenteren. Ik ontmoet je daar graag om te horen wat jij van Profit 11 vindt!