Boodschappen bijvoorbeeld. Zelf zijn we dan óók klanten. Van de garage waar we onze auto brengen en van de winkel waar we onze pakken kopen. Zelf wil ik ergens klant zijn omdat een bedrijf meerwaarde biedt. Mij van goed advies voorziet. Mij niet vertelt dat een das zo goed bij de jas staat terwijl ik iets héél anders in de spiegel zie. En mij bijvoorbeeld tipt om nog even te wachten met de aankoop van een overhemd uit de oude collectie omdat er volgende week iets mooiers komt, iets wat beter bij mij past. Echt meedenken vind ik meerwaarde.
Bij First Class willen we ook graag meerwaarde leveren. We bieden jou meer waarde dan onze reguliere klanten. We doen ons best dat begrip ‘meerwaarde’ in te vullen vanuit verschillende invalshoeken. Zo krijg je bij ons meer kennis en ervaring. De mensen die bij ons werken, stoppen hun kennis en expertise in de relatie met de klant. Als je belt met een probleem kunnen we dat daarom vaak snel oplossen. We informeren je proactief via WhatsApp over waar we mee bezig zijn en geven je advies over wat het beste werkt omdat we dat al voor je uitgevonden hebben. We staan ook buiten kantooruren paraat, hebben geen wachttijden en je krijgt meteen de juiste persoon aan de lijn.
Tijdens stagebezoeken, waarvan ik er net – on tour van Heerlen tot Goes – zeven heb afgelegd, gaan we naast je zitten om te zien wat je doet. Zo leren we wat belangrijk is voor jou en je bedrijf, zien we met eigen ogen hoe de regels en procedures zijn en kunnen we alvast bedenken hoe wij daar op in kunnen spelen om jouw bedrijf verder te brengen met onze software. Mijn collega’s en ik merken dat de stagebezoeken bijdragen aan wederzijds begrip. We leren niet alleen de werkomgeving van onze klanten beter kennen, maar ook de stemmen aan de telefoon krijgen ineens een gezicht. Dat werkt wel zo prettig.
Zo bieden we op allerlei manieren meerwaarde door tijd en energie te investeren in onze klanten. Puur zakelijk, maar soms ook minder werk-gerelateerd. Als we hen mee op stap nemen om inspiratie op te doen, bijvoorbeeld. Het is mooi om een ervaring te delen met klanten. Omdat het niet alleen klanten zijn, maar ook mooie mensen met wie je graag tijd wilt doorbrengen, met wie je iets wilt beleven. En dat raakt dan zomaar aan je privéleven. Voordat je het weet, deel je dingen met elkaar en krijg je een band vanuit oprechte interesse. En krijg je waarde voor elkaar. Méérwaarde. We vinden het normaal om sportvrienden te hebben, stapvrienden en vakantievrienden, maar waarom eigenlijk geen softwarevrienden? Misschien is dat wel de meerwaarde die First Class voor je heeft: dat we je softwarevrienden zijn.