De media stonden er vol van gisteren. Vet gedrukte en indrukwekkende:
"AFAS kaapt de Heineken Music Hall; zo groot is het marketing imperium van dit familiebedrijf. Zo suf als de software van AFAS klinkt, zo swingend zijn de sponsorcontracten die het bedrijf uit Leusden afsluit."
We hadden niet anders verwacht en ook de vele reacties op social media horen erbij. Soms wat zuur. Snappen we. Soms echt heel grappig, dan zit het wel goed. Het was even wennen begin 2017. Daarom plakken we minimaal tien jaar onze naam op de gevel. Een van Nederlands bekendste concertzalen, die bekend staat om haar uitzonderlijk goede akoestiek en als springplank dient voor talentvolle artiesten en bands, is naar ons bedrijf genoemd. AFAS Live, heet de venue sinds 2017 en daar zijn we trots op!
Jaarlijks komen er rond de 600.000 bezoekers naar AFAS Live. In de evenementenlocatie vinden jaarlijks ruim 150 evenementen en concerten plaats. Ook zijn er steeds meer zakelijke evenementen met als voorlopig hoogtepunt het leiderschapsevent met president Barack Obama in september 2018. Voor ons is het een landelijk partnerschap waar we heel veel voor terugkrijgen.
Naast naamsbekendheid in een nieuwe doelgroep (jongeren en millennials) geeft het ons veel mogelijkheden voor arbeidsmarktcommunicatie en recruitment. In deze tijd van arbeidskrapte niet onbelangrijk. Onze naamsbekendheid en imago als leuk bedrijf, maar ook als goede werkgever zetten we hiermee verder op de kaart. Daarnaast creëert het een actuele buzz rondom AFAS. Mijn wens was al langer om het merk AFAS wat hipper en moderner te maken, klaar voor deze tijd. AFAS Live doet dit absoluut met het merk AFAS.
Sport, theater en muziek zijn stuk voor stuk dragers van emotie. Muziek misschien wel de meest krachtige van allemaal. Een sponsorschap dat naadloos aansluit op dat van AZ en het AFAS Circustheater. Die emotie zetten wij in om verbinding te krijgen met onze klanten, medewerkers en relaties. Muziek speelt een grote rol tijdens alledaagse momenten, maar vooral bij bijzondere gebeurtenissen. Daardoor heeft het de kracht onvergetelijk te zijn. Zeker live muziek is magisch! Iedereen heeft wel een held op het podium of een playlist op Spotify waar je kippenvel van krijgt. Kippenvel in AFAS Live…. Het gebeurt regelmatig.
Muziek wordt voor ons een nieuwe basis om de harten van de klanten en medewerkers te bereiken. Bedrijfssoftware wordt vaak als wat emotieloos gezien. Wij voegen hier in de relatie graag emotie en beleving aan toe.
Met AFAS Live hebben we veel mogelijkheden om unieke en onvergetelijke ervaringen met onze relaties te delen. We geven onze klanten een unieke kans om als VIP aanwezig te zijn bij het concert van hun muzikale helden. Die ervaring kan je niet kopen, je krijgt hem van ons. Per jaar ontvangen we meer dan 6.000 (!) zakelijke gasten in onze VIP-loge. En nee, dat zijn niet alleen maar de directeuren van bedrijven.
Via AFAS Live verbinden we de verschillende doelgroepen ook met elkaar. AFAS Live is er nadrukkelijk voor iedereen: van Pop tot Rock, van Dance tot Opera en van Klassiek tot Modern. En naast zakelijke doeleinden en muzikale evenementen, verzorgen ook sterren als Freek Vonk, K3, Victor Mids en Kinderen voor kinderen aansprekende shows. Een fantastische middag of avond voor iedereen, dat maken we heel graag mogelijk. Oók voor onze eigen medewerkers.
Onze ambitie? Een emotionele klantrelatie die lijkt op de fanrelatie van een concertbezoeker met een artiest. Zie ik je in AFAS Live?