GGz Centraal:

"Minder werk voor de inkoop- en financiële afdeling."

Branche:

Gezondheidszorg

Aantal medewerkers:

3.300 medewerkers

Gevestigd in:

Ermelo

Klant van AFAS sinds:

2022

Softwaregebruik:

ERP

Interview met:
Robert Vooren (Functioneel Beheerder) 

Verbeteren van de inkoopprocessen

Bij GGz Centraal staat efficiëntie hoog in het vaandel. Robert Vooren, Functioneel Beheerder bij GGz Centraal, deelt in onderstaande video zijn ervaring met het gebruik van AFAS om inkoopprocessen te verbeteren. De implementatie van AFAS heeft geleid tot meer gebruiksgemak voor medewerkers en minder werk voor zowel de inkoop- als financiële afdeling.

"De orders worden automatisch naar de leveranciers gestuurd, die worden gematcht met de facturen, waardoor er minder handjes nodig zijn," legt Robert uit.

 

"We hebben AFAS gebruikt om onze inkoopprocessen te verbeteren, waardoor het voor de medewerkers ook makkelijker is om via InSite hun eigen inkopen te kunnen doen."

 

Automatiseren van het sollicitatieproces

Bij GGz Centraal is de afspraak dat AFAS zoveel mogelijk wordt ingezet om processen te optimaliseren. Momenteel zijn ze bezig met het automatiseren van het sollicitatieproces via OutSite. Hierdoor verloopt de instroom van nieuwe medewerkers volledig geautomatiseerd, inclusief controles van ID's en Verklaringen omtrent Gedrag (VOG's).

"Op dit moment zijn we bezig om het hele sollicitatieproces te automatiseren via OutSite, waardoor de instroom van nieuwe medewerkers compleet geautomatiseerd gaat worden, met daarbij ook de controles van hun ID en de VOG's."

Door het gebruik van AFAS heeft GGz Centraal een stap gezet in de richting van efficiëntere processen en een betere samenwerking tussen afdelingen. Dit draagt bij aan de kwaliteit van de zorg die zij leveren aan hun cliënten.

 

Automatiseer net als GGz Centraal en ruim 14.000 Nederlandse organisaties je bedrijfsprocessen met AFAS Software.

Wil jij ook slimmer werken?