Toen Groosman toe was aan nieuwe bedrijfssoftware was duidelijk dat het architectenbureau zoveel mogelijk functionaliteit wilde benutten. En ook dat zoveel mogelijk medewerkers in de organisatie daar wat aan zouden hebben. “We wilden de foutmarge verkleinen, verspilling tegengaan en verbetermogelijkheden identificeren” aldus directeur Theo Peekstok. Met de bekende Rotterdamse no-nonsense mentaliteit is dat allemaal gelukt.
Voor de interne communicatie is een centrale rol weggelegd voor het intranet. Geheel volgens het bedrijfsmotto ‘made to meet’, zet Groosman de software in om het inzicht van medewerkers in de bedrijfsvoering te vergroten. “We beperken het beschikbaar stellen van kerncijfers niet tot enkele sleutelfiguren in de organisatie”, zegt Peekstok, “maar delen deze via intranet met zoveel mogelijk collega’s. In de praktijk zie je dat het delen van voortgangsinformatie over bijvoorbeeld projecten meer bewustzijn bij onze mensen heeft gebracht over onze resultaten. Het stimuleert ze om actief mee te denken over hoe het beter kan.” Groosman heeft cockpits ingericht op bedrijfs- en projectniveau en presenteert resultaten zowel grafisch als in cijfers. “We ontdekken nog iedere dag nieuwe mogelijkheden in het systeem", stelt Peekstok.
Benieuwd naar het complete verhaal van
Groosman? Download dan het PDF-document.
Groosman maakt gebruikt van ERP-software. Wil je meer weten over de software? Download dan de brochure.