InSite is een innovatief, gebruiksvriendelijk en zelf in te richten intranet dat ervoor zorgt dat zowel medewerkers als managers de voor hen essentiële HRM-informatie gemakkelijk kunnen vinden. Medewerkers kunnen zelf acties starten en mutaties doorvoeren die, na accordering, automatisch in de backoffice-administratie worden verwerkt. Zo kunnen medewerkers bijvoorbeeld in één oogopslag zien hoeveel verlof zij hebben en wat de status is van een declaratie. Afdelingsmanagers krijgen via InSite inzicht in belangrijke ken- en stuurgetallen zoals verlof en verzuim en kunnen studie-aanvragen en declaraties direct goed- of afkeuren via workflows. Daarnaast kunnen managers via standaard medewerkersprofielen eenvoudig zelf medewerkers in- en uit dienst melden. De nieuwe intranetfunctionaliteit is 24 uur per dag, zeven dagen per week toegankelijk via de PC, laptop, smartphone of tablet met internettoegang.
InSite is gebouwd in een nieuw contentmanagementsysteem (CMS) van AFAS. Zonder technische kennis kunnen organisaties zelf teksten aanpassen, plaatjes toevoegen en de menustructuur aanpassen. Op deze manier kunnen bedrijven het intranet presenteren in hun eigen huisstijl, terwijl het toch direct gekoppeld is aan AFAS Profit. John Siemons, projectleider bij Jumbo Supermarkten: “Met InSite beschikken managers altijd over up-to-date informatie op basis van organisatiestructuur, autorisatie en standaard medewerkersprofielen. Werken met InSite is gemakkelijk, bespaart tijd en verkleint de kans op fouten aanzienlijk. Bovendien is deze werkwijze een perfect hulpmiddel bij een verdere standaardisatie van de HR-processen.”
Bas van der Veldt, CEO van AFAS Software: “Wij zien InSite als een volwaardige ESS/MSS-tool waarmee HR-afdelingen tijd, geld en papierwerk kunnen besparen. Er is een groot aantal standaard workflows beschikbaar. Hiermee optimaliseert een organisatie de betrouwbaarheid van de gegevens aanzienlijk en zal de werkdruk verminderen. Niet alleen verhoogt deze manier van werken de verantwoordelijkheid en betrokkenheid van medewerkers, maar ook het management kan productiever werken door bepaalde activiteiten en handelingen digitaal te verwerken.”
Eind 2011 lanceerde AFAS Software ook al een nieuwe weboplossing genaamd OutSite. Via deze nieuwe functionaliteit voor klantportals kunnen organisaties eenvoudig zelf websites en portals bouwen die geïntegreerd zijn met de backoffice van AFAS Profit. Dit stelt bedrijven in staat om via internet veilig en efficiënt met eigen klanten en leveranciers te communiceren.
Meer weten over de intranetoplossing van AFAS?