In totaal deden er 2.121 zakelijke beslissers mee aan het onderzoek. De ranglijsten bestaan uit de resultaten van de afgelopen drie jaar. In totaal leverde dat 16.759 beoordelingen op door 4.898 respondenten.
In het MT1000-onderzoek worden bedrijven beoordeeld op hun productleiderschap, excellente uitvoering, de Net Promoter Score (NPS) en klantgerichtheid. AFAS scoort 12 keer nummer 1 positie in de volgende ranglijsten:
HR-software
- 1e plaats HR-software
- 1e plaats NPS
- 1e plaats klantgerichtheid
- 1e plaats productleiderschap
- 1e plaats excellente uitvoering
Financiële software
- 1e plaats financiële software
- 1e plaats NPS
- 1e plaats klantgerichtheid
- 1e plaats productleiderschap
- 1e plaats excellente uitvoering
Business intelligence & data
- 1e plaats klantgerichtheid
- 1e plaats productleiderschap
Bas van der Veldt, CEO bij AFAS: “Dit jaar hebben we bijna het dubbele aantal nummer 1 posities vergeleken met vorig jaar. Het blijft bijzonder om erkenning op dit soort specifieke deelgebieden als Financieel, HR en Business intelligence & data te krijgen. Het laat zien dat onze software echt het verschil maakt bij klanten."
In alle drie de ranglijsten staat AFAS op nummer 1 in de categorie productleiderschap. Van der Veldt vervolgt: “De afgelopen jaren is het klantbestand van AFAS voortdurend gegroeid. Voor ons is dit een bevestiging dat ons product voldoet en blijft voldoen aan de wensen van klanten en potentiële klanten. Dit kunnen wij alleen maar realiseren doordat iedereen binnen AFAS de verantwoordelijkheid voelt om de kennis van de markt mee naar binnen te nemen. Op basis daarvan blijven we het product verbeteren en doorontwikkelen."
Naast productleiderschap is AFAS ook in elke lijst nummer 1 op klantgerichtheid. “Dat het bedrijfsleven ons als het meest klantgericht van onze sector ziet, vinden wij een groot compliment. Klantgerichtheid is namelijk een pijler binnen onze organisatie die je op elke afdeling terug vindt. Het zit volledig verweven in onze cultuur. Dat dit vervolgens ook door anderen buiten de organisatie wordt opgemerkt is een mooie bevestiging", vertelt Van der Veldt.
Werk kan zo veel leuker en beter. En met meer oog voor de maatschappij. In veel organisaties zijn mensen druk met de verkeerde dingen. Onnodige handelingen, dubbel werk, fouten herstellen: het kost handenvol tijd en komt de kwaliteit niet ten goede. De missie van AFAS Software is: inspireert beter ondernemen. Dat doet AFAS met software en alles wat ervoor nodig is om die software zo te gebruiken dat je er een hoger doel mee bereikt. Organisaties houden tijd over voor wat ze echt belangrijk vinden, kwaliteit en werkplezier.