AFAS wederom beste Nederlandse techbedrijf in MT500

‘Wij zaten opeens thuis maar zijn elkaar niet uit het oog verloren’

AFAS Software is wederom uitgeroepen tot beste Nederlandse bedrijf in de MT500 en legt het in deze lijst alleen nog af tegen Google en Microsoft. Het Leusdense familiebedrijf klimt dit jaar op van de vierde- naar de derde plek. De MT500 is de lijst met de 500 beste bedrijven van Nederland, die tot stand komt na grootschalig onderzoek onder managers, beslissers en leidinggevenden naar het imago van Nederlandse bedrijven.

“Goede dienstverlening, distributie en (door)ontwikkeling. Dat is iets waar we deze notering volgens MT500 onder andere aan te danken hebben”, zegt Bas van der Veldt CEO van AFAS. “Dit is wederom een groot compliment aan onze medewerkers die het afgelopen jaar op afstand een intensieve samenwerking met onze klanten hebben opgezet. We hebben nog nooit zoveel succesvolle online implementaties gedaan als vorig jaar. Dat is echt knap.”

Goed werkgeverschap

Als belangrijke pijler onder het succes van AFAS gebruikt MT500 ‘goed werkgeverschap’. Ook op dat gebied is AFAS het beste Nederlandse bedrijf geworden. “Wij vinden deze notering misschien nog wel net even belangrijker. Wij willen graag dat het goed gaat met onze medewerkers. Al onze mensen zijn het afgelopen jaar, ondanks ons succes, best op de proef gesteld”, vertelt HR-directeur Britt Breure. “Wij zaten opeens thuis maar zijn elkaar niet uit het oog verloren en dat zie ik als onze grootste kracht.”

Clubhuis als instrument voor duurzaamheid

Ook wordt het softwarebedrijf uit Leusden geroemd om de inspanningen op het gebied van duurzaamheid. “Wat dat betreft hebben we in het afgelopen jaar wederom veel winst weten te boeken. Natuurlijk werkte iedereen opeens thuis. Daarmee hebben we onze ecologische voetafdruk drastisch weten te verkleinen”, vertelt Bas van der Veldt. “Onze verhuizing van het oude kantoor in Leusden naar het nieuwe Clubhuis, dat aan alle duurzaamheidseisen voldoet, is ook echt baanbrekend. Het gaat vrij ver wat we hier allemaal doen. We hebben groene sedumdaken, klimaatplafonds en met ionisatie creëren we in het hele pand een luchtkwaliteit die gelijkwaardig is aan die van een operatiekamer. Ook in de komende jaren kunnen we met ons pand als instrument aan dit doel blijven werken.”   

Over het onderzoek

De MT500 is het jaarlijkse verslag van een onderzoek naar het imago van Nederlandse bedrijven onder managers, beslissers en leidinggevenden. Het onderzoek werd dit jaar voor de zeventiende keer uitgevoerd. Kenmerkend voor de aanpak van de MT500 is de peer-to-peerbeoordeling: respondenten vellen alleen een oordeel over bedrijven die actief zijn in hun eigen branche.

Publicatie datum: 24 juni 2021 13:45