In deze campagne heeft AFAS video echt als de basis gebruikt. Jortijn: “We hebben daar met Formatique een goede partner in gevonden. Dat blijkt alleen al uit het feit dat zij ons hebben aangedragen voor deze award. Formatique heeft ons echt ondersteund bij het realiseren en verder uitdenken van het videoformat. Dit format, bestaande uit korte teasers, een mini docu en een moodfilm hebben we vervolgens gedistribueerd op alle kanalen in alle formaten.”
De medewerkers van AFAS staan zelf centraal in de video’s, maar daar houdt het volgens Jortijn niet op: “Wij zetten medewerkers op één. Dat betekent dus ook dat zij moeten stralen in de video en dat podium willen we ze graag geven. De campagne is ontwikkeld voor starters en jonge professionals, dus zijn we ook naar scholen toegegaan om te luisteren wat hen drijft. Als laatste hebben we ook AFAS-klanten aan het woord gelaten, zodat je een goed beeld krijgt vanuit drie kanten over wat het werken bij AFAS nu echt inhoudt”.
Er is niet uitsluitend gebruik gemaakt van video. Ook de website is compleet opnieuw vormgegeven, AFAS heeft een podcastserie ontwikkeld en zelfs traditionele media zoals krant en beurzen zijn ingezet. Jortijn: “De ene wel succesvoller dan de ander, maar als je het niet probeert dan weet je ook niet of het werkt. Het is fijn om bij AFAS die vrijheid te krijgen, daar wil ik mijn collega’s maar in het bijzonder onze HR manager Britt heel erg voor bedanken.”
AFAS gaat ook volgend jaar door met deze campagne maar heeft uiteraard ook nog toekomstdromen. Jortijn: “Veel marketeers vinden het na een paar maanden wel weer genoeg geweest. Maar het is juist de kracht van herhaling die van deze campagne een nog groter succes kan maken. Dit betekent niet dat we voor 2020 geen gave nieuwe plannen hebben ontwikkeld, maar deze zullen wel allemaal bijdragen aan het ‘Wat drijft jou?’ concept.
Benieuwd hoe AFAS de volledige employee journey heeft vormgegeven?