Theo van Hardeveld is heel duidelijk: "We hebben gekozen voor AFAS Accountancy om daarmee onze processen te optimaliseren. Daarbij zien we CRM als de basis." Boschland Accountants koos in 2005 voor AFAS en vindt het belangrijk een breed draagvlak bij de medewerkers te creëren. "De besparing op het secretariaat is zo'n 10 tot uiteindelijk 20%, omdat we geen dubbele vastlegging meer hebben van gegevens. Alles wordt meteen in het systeem vastgelegd en niet meer zoals voorheen gefaxd. De workflows zijn hierbij een belangrijk instrument geworden. Bijkomend voordeel is dat we de secretaresses op een andere manier kunnen inzetten, omdat ze tijd over hebben. Daardoor professionaliseer je je organisatie."
Dossiers zijn bij accountants heel belangrijk. Alles moet goed gedocumenteerd worden. De mogelijkheid alle documenten van de cliënt in een digitaal dossier vast te leggen, werd met beide handen aangegrepen. Hardeveld: "Conceptfacturen, aanmaningen, openstaande posten, brieven. Alles is meteen inzichtelijk. Voor de relatiebeheerder is dat een openbaring! Hij hoeft niet meer in dossiers te duiken om aan informatie te komen. Natuurlijk is het investeren in "anders werken", maar het levert heel wat tijd op. En die tijd kunnen we weer aan de klant besteden ."
De workflow fiscaal is een standaard meegeleverd onderdeel in AFAS Fiscaal. "We hebben nu grip", aldus Theo van Hardeveld. "We weten nu altijd wat de status van de aangifte is en waar we in het proces staan. Zo kan je sturen op basis van feiten en ook andere beslissingen nemen als dat nodig is".
Ook de relatie met de cliënt is anders geworden. "Ja, de techniek en de mogelijkheden gaan verder. Nu adviseren we onze cliënten te gaan werken met AFAS Internetboekhouden. De voordelen zijn er niet alleen voor ons, maar ook zeker voor de cliënt:
De tijdsbesparing is evident. We zien hier ook zeker mogelijkheden voor de toekomst", aldus Hardeveld. Boschland heeft al ruim zestig cliënten die werken met AFAS Internetboekhouden.
Bekijk de brochure over AFAS Accountancy