De aanschaf van AFAS HRM & Payroll software heeft als doel de indirecte kosten te verlagen en tegelijkertijd de kwaliteit van de dienstverlening te verhogen. In een directiemededeling richting alle medewerkers laat Witte weten: “Wij zijn zeer verheugd te kunnen melden dat AFAS de leverancier voor de nieuwe HR-IT tool is. Bij de leverancierskeuze heeft behalve de prijs, zeker ook de kwaliteit de doorslag gegeven. Wij hebben er alle vertrouwen in dat het project E-HRM, door de intensieve samenwerking en inzet van vakmensen uit zowel de AFAS-organisatie als onze eigen organisatie, succesvol zal verlopen.”
Met de komst van Employee Self Service kunnen medewerkers van Connexxion voortaan zelf online verlof aanvragen, verzuim registreren en mutaties doorvoeren. Daarnaast kunnen ze hun eigen medewerkersdossier inzien, loonstroken raadplegen, declaraties online indienen en nieuws met elkaar delen. Dit verlaagt de administratieve lastendruk op de HR afdeling en geeft medewerkers de mogelijk om zelf snel en gemakkelijk hun HR-zaken te regelen.
De nieuwste klant van AFAS is marktleider op het gebied van regionaal personenvervoer en ambulancezorg in Nederland. Dagelijks maken meer dan één miljoen mensen van hun diensten gebruik. Met in totaal 14.000 medewerkers brengt Connexxion mensen op hun bestemming door middel van toegankelijk, duurzaam en veilig vervoer. Via weg, rails en water. Daarmee vervullen zij een belangrijke maatschappelijke functie.
Kijk voor meer informatie op www.connexxion.nl of op www.afas.nl/hrm.