Hoogvliet BV heeft de keuze gemaakt voor de HRM en Payroll software van AFAS. De supermarktketen met moderne winkels in Zuid-Holland, Noord-Holland, Utrecht en Gelderland, wil met deze stap een verdere professionalisering doorvoeren op het gebied van HRM en Payroll. Zo gaat de organisatie gebruik maken van het digitaal medewerkersdossier, Employee Self Service (ESS) en Manager Self Service.
Een belangrijke reden voor Hoogvliet om het oude systeem te vervangen en te kiezen voor de HRM en Payroll software van AFAS, is de mate van integratie van het systeem en de mogelijkheden om te koppelen met bijvoorbeeld scanningsystemen. Daarnaast heeft AFAS ruime ervaring opgebouwd in de supermarktbranche omdat ook branchegenoten van Hoogvliet zoals Deen Supermarkten en Jumbo Supermarkten klant zijn van AFAS.
Ruim 40 jaar geleden begon Hoogvliet als één van de eerste Cash 'n Carry'-zaken van Nederland. Doordat de groothandel als schakel in het logistieke proces werd geëlimineerd, was Hoogvliet in staat haar klanten de laagste prijs te bieden. In de loop der jaren heeft Hoogvliet zich ontwikkeld tot een supermarktketen die met de tijd meegaat en heeft zich ontplooid tot een kwaliteitscounter met een ruim assortiment en 4500 enthousiaste medewerkers.