Jeugdsportfonds en Jeugdcultuurfonds live met AFAS

Jeugdsportfonds en het Jeugdcultuurfonds gaan op 4 juni a.s. live met AFAS. De fondsen lopen voorop met de implementatie van AFAS OutSite, de portal waarmee communicatie met externe partijen meer gestructureerd gaat en gemakkelijker wordt. De livegang is spannend, zegt directeur Trinko Keen van het Jeugdsportfonds. ‘Onze fondsen verwerken samen een paar honderd aanvragen per week, dat moet vlekkeloos blijven verlopen. Maar daar hebben we vertrouwen in!’

Het Jeugdsportfonds en het Jeugdcultuurfonds zetten zich in voor kinderen die door het ontbreken van financiële middelen niet kunnen sporten of zich bekwamen in een kunstvorm (bijvoorbeeld toneel of muziek). Beide stichtingen, gesubsidieerd door de overheid en sponsoren, delen een pand in Amsterdam.

Ontwikkeling AFAS software staat nooit stil

Beide fondsen waren op zoek naar een standaardapplicatie die gemakkelijk is om mee te werken, die flexibel is, geïntegreerd en veel minder foutgevoelig dan maatwerk. Bovendien wilden de fondsen een verbeterslag maken in hun bedrijfsvoering door effectiever en efficiënter te kunnen werken. De keuze viel op AFAS. Vanaf 4 juni werken de organisaties met diverse modules: workflows, projectmanagement, CRM, boekhouding en de portal OutSite. ‘AFAS is een gezond bedrijf met een heldere visie die doorklinkt in hun producten’, motiveert Trinko Keen de keuze. ‘Die software ontwikkelen ze steeds verder, want wat nu goed is, is dat over vijf jaar niet meer. En daar profiteren wij van zonder dat wij daar zelf iets voor hoeven te doen. Daar verheugen we ons op.’

Gestructureerde communicatie met externe partijen

Het Jeugdsportfonds en het Jeugdcultuurfonds zijn voorlopers als het gaat om werken met AFAS OutSite, de portal waarmee communicatie met externe partijen meer gestructureerd gaat en gemakkelijker wordt. ‘Voor ons is OutSite een essentieel onderdeel van ons werkproces’, zegt Keen. ‘Bij ons zorgen intermediairs zoals schoolmeesters en jeugdhulpverleners voor de aanvragen. Deze mensen maken geen onderdeel uit van onze organisatie, dus wij willen hen faciliteren en de aanvraag zo gemakkelijk mogelijk maken met een webbased invulformulier. Dat geïntegreerd is met de rest van ons systeem. OutSite maakt dat mogelijk en geeft intermediairs tegelijk inzicht in hun eigen aanvragen. Hoe makkelijker wij het onze intermediairs kunnen maken dankzij OutSite, hoe beter.’

Werken met AFAS is voor de fondsen een toekomstbestendige keuze. ‘We versterken elkaar. AFAS helpt ons en wij dragen bij door als goed doel te laten zien dat het hele systeem, inclusief Outsite, goed voor ons werkt. AFAS denkt mee en helpt ons oplossingen zoeken en vinden.’

 

Publicatie datum: 4 juni 2012 14:22