Kallen Raeven (deel 2)

"AFAS CRM is een goede ruggensteun voor onze organisatie"

Na een flinke rit arriveren we in Zuid-Limburg. In Heerlen ontmoeten we de heren Jenkins en Kil van Kallen Raeven, een groot accountantskantoor welke klanten heeft in Limburg, België en Duitsland.

Kallen Raeven

In 1955 startte Huub Kallen in Geleen het eerste vestigingskantoor van Kallen Raeven, dat toentertijd nog een andere naam droeg. In de tijd die volgde, is veel veranderd. Zo is de naam van het kantoor gewijzigd en is de soort dienstverlening en fiscale advisering veranderd. Verschillende kleine administratiekantoren zijn door de jaren heen door Kallen Raeven overgenomen, waardoor het kantoor momenteel zo'n 100 vennoten en medewerkers telt. Deze zijn verdeeld over de drie vestigingen in Cadier en Keer, Geleen en Heerlen. Met haar 3 vestigingen bereikt Kallen Raeven een regionale dekking. Steeds meer slaat Kallen Raeven haar vleugels uit naar de grensregio's van Duitsland en België.

Kantoorautomatisering

Jos Kil, vennoot van Kallen Raeven, geeft aan dat Kallen Raeven na een uitgebreide studie en informatiewinning bewust heeft gekozen voor de kantoorautomatisering van AFAS. Een speciale automatiseringscommissie met vertegenwoordigers uit alle vestigingen heeft zich over verschillende pakketten gebogen. "In Geleen hadden we al heel lang contact met AFAS. Andere vestigingen maakten gebruik van een ander pakket. We hebben uiteindelijk voor alle vestigingen gekozen voor AFAS om te komen tot uniformiteit voor de gehele organisatie," vertelt Kil. "Door middel van enkele in-company trainingen door een vaste consultant is het draagvlak bij Kallen Raeven enorm toegenomen," voegt Renny Jenkins, Systeem- & Applicatiebeheerder bij Kallen Raeven, toe.

Ruggensteun

Na een moeizame start haalt Kallen Raeven steeds meer profijt uit AFAS. "We maken gebruik van CRM, Financieel en Fiscaal. Over CRM zijn we zeker te spreken, het is een goede ruggensteun voor onze organisatie. CRM optimaliseren heeft het afgelopen jaar de hoogste prioriteit gehad," aldus Kil. "Ook het onderdeel Uren en Declaraties werkt goed. Het is arbeidsintensief en het moet goed ingericht zijn, maar we halen er steeds meer uit." ProfitWeb werd bij de medewerkers van Kallen Raeven niet met open armen ontvangen. "Het kwam er lastig in. Ineens moesten verlofaanvragen via ProfitWeb ingestuurd worden. Nu is iedereen eraan gewend en is het helemaal geaccepteerd. Ik heb al een tijd niemand meer gehoord!"

 

Publicatie datum: 26 juli 2012 00:00