Directeur marketing & communicatie Truus Koppelaar: “De mening van onze klanten is en blijft onmisbaar. Alleen op basis daarvan kunnen wij écht peilen of men tevreden samenwerkt met ons als organisatie. De resultaten uit de enquête en de stijgende lijn in de afgelopen jaren getuigen ervan dat we op de goede weg zijn.”
Het klantenbestand van AFAS bestaat uit meer dan 10.000 klanten. Bijna 1600 enquêtes zijn volledig beantwoord. Er werden vragen gesteld over zowel de producten, diensten als de communicatie van AFAS. De totale tevredenheid van de klant kwam uit op een gemiddeld cijfer van 7,61. De tevredenheid onder AFAS Small Business klanten lag iets lager; 7.46.
Aan de hand van de informatie uit het onderzoek worden ‘acties’ gekoppeld voor de betreffende afdelingen. AFAS ontving bijvoorbeeld tips en vragen over toevoegingen in functionaliteit in de softwareproducten, deze worden dan doorgezet naar de afdeling productontwikkeling.
Onder de klanten weet 46.6% dat AFAS sinds kort de consumentendienst AFAS Personal aanbiedt, hiervan kan 27% de correcte naam noemen. Een ruime meerderheid kijkt positief aan tegen de mogelijkheid om ook privé aan de slag te gaan met AFAS, een kleine groep is nog sceptisch en wacht de
ontwikkelingen rond AFAS Personal af.
Bij deze willen we alle klanten die hebben meegewerkt aan het onderzoek hartelijk bedanken.