Al jaren inventariseert AFAS de wensen van haar klanten door in de eerste maanden van het jaar inspraaksessies te organiseren. Klanten kunnen zich voor verschillende van deze bijeenkomsten inschrijven en zodoende rechtstreeks invloed uitoefenen op de ontwikkeling van nieuwe functionaliteit. Dit jaar staan maar liefst vijftien inspraaksessies op het programma waarbij klanten hun input leveren aan het product.
Het idee om een aantal kleine, maar generieke, wensen direct te verwezenlijken ontstond uit een weddenschap tussen Manager Design (en voormalig Productmanager HRM), Ariaan Hoogendijk en Directeur Productdevelopment, Dennis van Velzen. Volgens Hoogendijk zou het niet lukken om nieuwe functionaliteit al op de dag zelf te demonstreren. Van Velzen nam de uitdaging met beide handen aan en trok uiteindelijk glorieus aan het langste eind.
Na enkele uren kregen de aanwezigen tot hun verbazing te zien dat drie kleine wensen al gerealiseerd waren:
- Het zoeken in het organigram.
- Het tonen van de roepnaam in het organigram in plaats van de voornaam.
- Toevoegen van totalen per verlofsoort op de verlofkaart.
Van Velzen: “We hebben natuurlijk geen levens veranderd in een ochtend, maar het geeft wel aan dat we als AFAS flexibel zijn, elke wens van iedere klant serieus nemen en snel kunnen schakelen. Er staat nog een aantal inspraaksessies op het programma, hopelijk kunnen onze ontwikkelaars dit kunstje nog een paar keer herhalen. Met dank aan Ariaan gaan we de uitdaging in ieder geval graag aan!”
Klik op de afbeelding voor een vergroting!