Quality Contacts waarborgt effectiviteit met ERP van AFAS

Quality Contacts is begonnen met de implementatie van het ERP-softwarepakket van AFAS. Voorheen was de organisatie ingericht met meerdere applicaties die met elkaar verbonden waren. "Met één vestiging ging dat prima, maar na de uitbreiding in Velserbroek en Zwolle begon het systeem te kraken", benadrukt algemeen directeur Age de Jong het belang van de investering.

Het ERP-pakket van AFAS automatiseert alle bedrijfsprocessen van Quality Contacts. Met de software van AFAS beoogt Quality Contacts een effectiviteitsslag te slaan en verdere professionalisering te waarborgen. "Met deze software blijven we de dynamiek behouden waarmee we in 2005 gestart zijn", zegt De Jong.

Quality Contacts is een contactcenter met vestigingen in Schagen, Velserbroek en Zwolle. Een bedrijf waar de medewerkers specialisten zijn in het verzorgen van klantcontacten. Quality Contact is in 2005 begonnen met vier medewerkers in Schagen, maar telt begin 2011 bijna 400 medewerkers en ruim 300 belunits verspreid over de vestigingen. "We zijn ondanks de slechte economische omstandigheden en druk op onze branche de afgelopen jaren stevig gegroeid. Dit is ons gelukt doordat we een constante flexibiliteit, effectiviteit en kwaliteit bieden. We weigeren op deze eigenschappen in te boeten", aldus De Jong.

De implementatie van het softwarepakket betekent wel een omschakeling in de organisatie van Quality Contacts. "We gaan stap voor stap te werk", zegt Remco Nienhuis IT manager bij Quality Contacts. "Het zal wel even wennen zijn, maar als het totale pakket geïntegreerd is, zullen de voordelen voor de organisatie, haar medewerkers en opdrachtgevers snel zichtbaar zijn."

Publicatie datum: 15 februari 2011 00:00