Toch een glimlach op mijn gezicht

Gastweblog van Rosanne van Dooren, Student MER Hogeschool Utrecht.

Na een 3-urige collegedag en een date met vriendinnen was mijn maandag al druk genoeg geweest. Voor het slapen keek ik nog even wat er op de agenda stond. Jak, morgenochtend vroeg op en op bedrijvenbezoek in Leusden. Als het maar niet weer zo een saaie dag word waarvan je achteraf spijt hebt dat je überhaupt gegaan bent. De volgende ochtend hoor ik de woorden nog door mijn hoofd spoken als ik aan kom rijden bij AFAS. Ik stap de auto uit en loop een mooi open gebouw binnen. Ik begin steeds meer te twijfelen als ik het gebouw binnen loop richting an@. Hier word ik vriendelijk verzocht op deze oh zo vroege ochtend een foto te maken en mijn pasje te kiezen. Ik krijg een glimlach op mijn gezicht bij het aanzicht dat zelfs een vrouw hier spits bij AZ kan worden. Leuk bedacht. Hierna haal ik een vers kopje koffie en een kwartiertje later word ons verzocht om ons naar de theaterzaal te begeven. Theaterzaal, dacht ik, maar dan een slap aftreksel daarvan waarschijnlijk, maar ik liep daadwerkelijk een mooie theaterzaal in!

 

In het AFAS DaVinci Theater.

Mijn vermoeidheid verdween en ik werd benieuwd wat ons te wachten stond. Hier stond Jan Harthoorn ons op te wachten. Een enthousiaste man die maar al te graag wilde vertellen waar hij en AFAS zich mee bezig houden. Over de presentatie had hij goed nagedacht, zeker voor de doelgroep die hij ontving. De leukste punten uit de presentatie heb ik hier onder uitgewerkt:

De link naar de hedendaagse praktijk en de interactie met het publiek was groot, hierdoor leek de presentatie erg kort te duren terwijl het een super lange presentatie was. Er waren veel vragen naar het publiek en ook wist hij ons een aantal handige tips te geven. Zoals het online huishoudboekje, waarbij je in en uitgaven worden gesynchroniseerd met je bankrekening. Wat eerst veel tijd kostte is nu een eitje! De presentatie van Jan was duidelijk en overzichtelijk en tot in de puntjes voorbereid en toegepast op ons als doelgroep. Het filmpje dat er in voor kwam was erg leuk en liet precies zien welke bedrijven AFAS als klant heeft.

 

Jan Harthoorn geeft zijn bevlogen presentatie.

Aan het einde van de presentatie hebben wij een groepsfoto gemaakt die samen met dit stukje op de site zou worden gezet, om zo ons bezoek vast te leggen. Er kwamen aan het einde van de presentatie een aantal jonge, en ietwat zenuwachtige, maar net geklede medewerkers om ons rond te leiden van de sportvoorziening tot de lunchroom. We zijn door het gehele gebouw gelopen. Onze rondleider wist op elke vraag antwoord, zelfs op de vraag waarom de server niet in de kelder zat maar op de bovenste verdieping!

Na de rondleiding hebben we een heerlijke lunch gehad met verse broodjes en sapjes waarna iedereen voldaan naar huis ging. In de auto terug bedacht ik: als elk bedrijf waar wij heen zouden gaan zo’n ontzettend leuke ochtend zou geven zou ik vaker vroeg opstaan!

Rosanne van Dooren
Student MER
Hogeschool Utrecht

Publicatie datum: 29 mei 2012 10:51