AFAS Software sloopt administratieve papierwinkel in nieuwe merkcampagne

Familiebedrijf uit Leusden lanceert eigenzinnige campagne 'Succes begint met AFAS'

LEUSDEN, 5 juni 2023 - AFAS Software is sinds vandaag extra zichtbaar na het lanceren van een nieuwe merkcampagne. Het oer-Hollandse familiebedrijf wil met deze commercial benadrukken dat zij het bedrijfsleven helpen succesvoller te worden. De nieuwe reclame ‘Succes begint met AFAS’ wordt crossmediaal over Nederland uitgerold met een flinke dosis humor en eigen medewerkers in de hoofdrol. 

De nieuwe campagne benadrukt het eenvoudig beheren van je administratie. Door middel van slimme software wordt jouw werk en dat van je collega’s leuker en wordt je bedrijf uiteindelijk meer succesvol.

Succes begint met AFAS’ wordt aangevoerd door een tv-commercial die in combinatie met billboards, online activatie, social media en podcastreclame onder een brede doelgroep wordt verspreid. De nieuwe reclame is ontwikkeld in samenwerking met Born05 en de mediaplanning is verzorgd door STROOM. 


Eigen medewerkers in de hoofdrol

AFAS heeft twee jaar geleden een weg ingeslagen om met veel eigen medewerkers in het eigen clubhuis reclames te ontwikkelen. Ook in deze campagne is het speciaal dat vrijwel iedereen die je langs ziet komen, een AFAS medewerker is. Tobias Nierop die in het AFAS Theater meerdere malen in de huid van Cruijff kruipt vertolkt de hoofdrol in de commercial.

Inhoud en humor samenbrengen

“Voor ons is het belangrijk dat mensen weten wat we doen bij AFAS”, zegt Martijn Delahaye, CMO van AFAS Software. “Veel mensen kennen ons namelijk vooral via sponsorschappen zoals AFAS Live, AFAS Circustheater, AZ of 14 het theaterspektakel in het AFAS Theater. Wij vinden het echter ook belangrijk om de merkinhoudelijke bekendheid van AFAS voor een breed publiek te vergroten en wat de software kan betekenen in een organisatie. Natuurlijk wel met een flinke dosis humor zoals past bij de kernwaarden van AFAS. Het is prachtig om te zien dat onze eigen collega’s zo trots zijn op AFAS dat zij in de rij staan om te figureren in de campagne.”

Oproep tot duurzaamheid

“Het is mooi om te zien dat AFAS in haar commercials anders durft te zijn dan haar concurrenten”, zegt Michael Kouwenhoven, Creative Director bij Born05. “We zijn er samen goed in geslaagd om een vermakelijke campagne te maken waarbij we laten zien dat organisaties slimmer kunnen werken met AFAS. De administratieve papierwinkel wordt letterlijk gesloopt en dat zal uiteindelijk andere bedrijven inspireren om meer bewuste keuzes te maken op het gebied van duurzaamheid en werkgeluk.”

“Net als STROOM gelooft AFAS in “mensenwerk”. Deze campagne is een mooie kick-off van onze nieuwe samenwerking. We kijken uit naar nog veel meer vernieuwende campagnes die AFAS inhoudelijk op de kaart zetten”, zegt Samantha Catsburg, Managing Director bij STROOM.

Adverteerder: AFAS SoftwareCampagnetitel: ‘Succes begint met AFAS’ Creatie: Born05Productie: SuperEasterfeatherMedia: STROOMSonic Branding: TAMBR