AFAS heeft twee jaar geleden een weg ingeslagen om met veel eigen medewerkers in het eigen clubhuis reclames te ontwikkelen. Ook in deze campagne is het speciaal dat vrijwel iedereen die je langs ziet komen, een AFAS medewerker is. Tobias Nierop die in het AFAS Theater meerdere malen in de huid van Cruijff kruipt vertolkt de hoofdrol in de commercial.
“Voor ons is het belangrijk dat mensen weten wat we doen bij AFAS”, zegt Martijn Delahaye, CMO van AFAS Software. “Veel mensen kennen ons namelijk vooral via sponsorschappen zoals AFAS Live, AFAS Circustheater, AZ of 14 het theaterspektakel in het AFAS Theater. Wij vinden het echter ook belangrijk om de merkinhoudelijke bekendheid van AFAS voor een breed publiek te vergroten en wat de software kan betekenen in een organisatie. Natuurlijk wel met een flinke dosis humor zoals past bij de kernwaarden van AFAS. Het is prachtig om te zien dat onze eigen collega’s zo trots zijn op AFAS dat zij in de rij staan om te figureren in de campagne.”
“Het is mooi om te zien dat AFAS in haar commercials anders durft te zijn dan haar concurrenten”, zegt Michael Kouwenhoven, Creative Director bij Born05. “We zijn er samen goed in geslaagd om een vermakelijke campagne te maken waarbij we laten zien dat organisaties slimmer kunnen werken met AFAS. De administratieve papierwinkel wordt letterlijk gesloopt en dat zal uiteindelijk andere bedrijven inspireren om meer bewuste keuzes te maken op het gebied van duurzaamheid en werkgeluk.”
“Net als STROOM gelooft AFAS in “mensenwerk”. Deze campagne is een mooie kick-off van onze nieuwe samenwerking. We kijken uit naar nog veel meer vernieuwende campagnes die AFAS inhoudelijk op de kaart zetten”, zegt Samantha Catsburg, Managing Director bij STROOM.