Privacy Statement van AFAS Software

We zullen altijd vertrouwelijk met jouw gegevens omgaan.

We vinden het bij AFAS belangrijk dat er goed met jouw gegevens om wordt gegaan. Daarom leggen we in dit stukje tekst uit waarom en welke gegevens we verzamelen. En ook wat je kunt doen als je het daar niet mee eens bent.

We gaan altijd vertrouwelijk met jouw gegevens om. Dat is het allerbelangrijkste wat je hier zult lezen. Alle informatie wordt veilig opgeslagen en is alleen toegankelijk voor die mensen die er bij hoeven. Dit doen we door technische, veiligheids- en organisatorische maatregelen te implementeren. Zo voorkomen we dat verkeerde mensen, verkeerde dingen kunnen doen met jouw gegevens.

SLA & Algemene Voorwaarden AFAS

De Service Legal Agreement & Algemene Voorwaarden beschrijven alle voorwaarden die van toepassing zijn op alle overeenkomsten van AFAS Software.

Bekijk de SLA & Algemene voorwaarden

Verwerkersovereenkomst

AFAS verwerkt onder andere persoonsgegevens voor en in opdracht van de klant omdat de klant een software gebruikersovereenkomst met AFAS heeft. Dit doen we voor alle klanten op dezelfde (standaard) manier. Vandaar dat we de 'verwerking' van persoonsgegevens hebben opgenomen in de SLA & Algemene voorwaarden (zie hiernaast). Daarmee komen we de verwerking dus overeen en hoeven we geen aparte overeenkomst af te sluiten.

 

Wat we verzamelen en waarom?

Alleen wanneer jij deze zelf kenbaar maakt

We verzamelen persoonsgegevens van prospects, klanten en bezoekers van onze website of als je bij ons langs komt voor bijvoorbeeld een evenement. Dit doen we in de basis omdat we jou en anderen zo goed mogelijk van dienst willen zijn.

De volgende gegevens worden opgeslagen:

  • Voor- en achternaam
    Zo kunnen we je netjes aanspreken. Alleen als jij deze zelf kenbaar maakt aan ons.
  • Functie of rol in jouw organisatie
    Zo weten we beter welke informatie, tips en evenementen voor jou relevant zijn.
  • Bedrijfsnaam en afdelingen
    Alleen als jij deze aan ons kenbaar maakt.
  • Telefoonnummer
    Zo kunnen we indien nodig contact met je opnemen. We snappen ook heel goed dat je niet overal je 06-nummer wil achterlaten. Het telefoonnummer van je werkgever is voor ons dan vaak al voldoende om met je in contact te komen. Je 06-nummer noteren wij ook alleen wanneer jij deze aan ons kenbaar maakt.
  • E-mailadres
    Zo kunnen we via de mail contact hebben met elkaar. Alleen als jij deze aan ons kenbaar maakt.
  • Foto contactpersoon
    Je kunt zelf je profielfoto vastleggen of deze laten maken tijdens je bezoek aan AFAS. Zo weten we met wie we te maken hebben!
  • Dieetwens
    Als je bij AFAS komt ontbijten, lunchen of dineren, dan kunnen we daar vooraf rekening mee houden. Uiteraard kan je dit ook op de dag zelf aangeven. Voor een volgende keer weten we dat dan alvast.
  • Evenementvoorkeuren
    We nodigen je graag uit voor evenementen bij AFAS, maar alleen voor de evenementen waar jij interesse in hebt. Bijvoorbeeld een concert in AFAS Live als klant van AFAS.
  • AFAS Signingservice
    Indien je een document digitaal ondertekent, via de AFAS Signingservice, dan slaan we ook je IP-adres en mobiele telefoonnummer op.

Als je meer informatie wil over de persoonsgegevens die mogelijk van jou zijn verzameld bij AFAS, neem dan contact met ons op. In veel gevallen heb je toegang tot een portal waarbij je de verzamelde gegevens kan inzien, wijzigen en zelfs verwijderen. 

We bewaren gegevens niet langer dan nodig

Wat we bijhouden op onze websites 

Welke cookies gebruiken we en waarvoor gebruiken we die? 

Laten we beginnen met zeggen dat je natuurlijk je cookies kunt uitschakelen, dit doe je in de instellingen van je browser. Het kan dan wel zo zijn dat je niet de optimale beleving krijgt zoals je die gewend bent. 

Terug naar de inhoud. Bij AFAS gebruiken we verschillende cookies, die ervoor zorgen dat je bezoek aan onze website(s) prettiger en makkelijker wordt. Zo kunnen ze ervoor zorgen dat je niet elke keer opnieuw je wachtwoord hoeft in te voeren of dat we je beter de informatie kunnen geven die jij nodig hebt. 

Hieronder de lijst met een kleine uitleg over de reden waarom we ze gebruiken: 

  • Google Analytics (geactiveerd op alle websites), hiermee houden we bij welke pagina's 'het goed doen' en welke we nog moeten verbeteren. Alle gegevens in Google Analytics zijn zo veel mogelijk geanonimiseerd en dus niet te herleiden naar individuen. We hebben gekozen om jouw gegevens op gebruikersniveau niet onnodig lang te bewaren, in Google Analytics doen we dat maximaal 26 maanden. Zo kunnen we de trends over de afgelopen 2 jaar vergelijken. In Google Analytics maken we gebruik van Google Signals. We meten met deze tool of je de website vanaf verschillende devices bezoekt. Op die manier kunnen wij de ervaringen van bezoekers optimaliseren. Meer informatie hierover vind je hier.
  • Bedrijven in Analytics (geactiveerd op AFAS.nl), hiermee kunnen we bijhouden welk bedrijf op afas.nl komt. Wij gebruiken dit om de advertenties voor bedrijven te optimaliseren.
  • Piwik Pro (geactiveerd op AFAS.n), Piwik Pro is een privacyvriendelijk alternatief voor Google Analytics welke we momenteel uitproberen.
  • LinkedIn (geactiveerd op AFAS.nl, WerkenbijAFAS.nl), zo kunnen we jou in LinkedIn advertenties voorschotelen die voor jou relevant zijn, maar ook juist advertenties niet voorschotelen die niet interessant zijn voor jou. Via LinkedIn proberen wij altijd inhoudelijk berichten met meerwaarde aan je voor te schotelen.
  • Microsoft Ads (geactiveerd op AFAS.nl, Kleinzakelijk.AFAS.nl), net als Google is Bing ook een zoekmachine met een advertentiemodel erachter. Ook hier willen we mensen helpen door relevante advertenties te tonen. Wij gebruiken Microsoft Ads om inzicht te verkrijgen in de prestaties van onze campagnes.
  • AppWiki pixel (geactiveerd op AFAS.nl). Wij gebruiken de AppWiki pixel om inzicht te verkrijgen in de prestaties van onze campagnes via het platform AppWiki.
  • Doubleclick (geactiveerd op AFAS.nl, Kleinzakelijk.AFAS.nl, Klant.AFAS.nl), zo kunnen we op andere sites jou advertenties tonen die passen bij waar jij naar op zoek bent op dat moment.
  • Socialmediabuttons (geactiveerd op nieuwsberichten op AFAS.nl, WerkenbijAFAS.nl, Klant.AFAS.nl), op onze website maken we gebruik van socialmediabuttons om pagina’s te kunnen delen of juist promoten. De buttons van de verschillende kanalen bevatten een code van de betreffende socialmedia-kanalen zelf en cookies worden meegestuurd. Deze cookies onthouden of je ingelogd bent.
  • Squeezely (geactiveerd op AFAS.nl & Kleinzakelijk.AFAS.nl). Om onze site beter te maken en beter af te stellen op de wensen van de bezoekers gebruiken we Squeezely. Dat is een 'laagje' over de website waarmee wij onze website kunnen verbeteren. 
  • Watermelon chat (geactiveerd op AFAS.nl, & WerkenbijAFAS.nl), via deze tool kunnen je op een laagdrempelige manier vragen aan ons stellen. Aan de hand van jouw gedrag op de website koppelen we gelijk de juiste collega die je dan goed te woord kan staan. In deze tool worden geen persoonsgegevens opgeslagen.
  • Google Tag Manager (geactiveerd op alle websites), hiermee kunnen we al onze tools die hierboven staan beschreven beheren.

Wil je iets aanpassen of heb je een vraag?

Als je nog vragen hebt over de gegevens die AFAS Software B.V. verzamelt, of hoe wij deze gebruiken, neem dan gerust contact met ons op. Dat kan met onze FG (Functionaris Gegevensbescherming) Hans Roozen, hij is telefonisch bereikbaar via 033-4341830 of via dit formulier.