Met de abonnementenfunctionaliteit van AFAS factureer en verwerk je de omzet met één druk op de knop in je boekhouding.
|
|
Abonnementen komen steeds vaker voor. Van je accountant tot
je softwareleverancier en tegenwoordig zelfs je boodschappen. Het werken met een abonnementsmodel wordt steeds meer toegepast.
Kies je ervoor om abonnementen aan te bieden, dan wil je juist geen gedoe met periodiek factureren. De abonnementen software van AFAS helpt je het overzicht te bewaren, al je abonnementen te beheren en eenvoudig te factureren.
Minder dan 5 medewerkers?
Ontdek AFAS SB: hét slimme boekhoudpakket speciaal voor ondernemers.
Abonnementen zorgen voor een mooie basis van repeterende omzet. Het risico is dan wel dat de administratieve administratie een lastendruk met zich meebrengt. Met AFAS factureer je automatisch je de omzet met één druk op de knop in je boekhouding. Bedragen in je, indien gewenst, eenvoudig middels een automatische incasso en de berichtgeving gaat automatisch de deur uit. Zo heb je maximaal resultaat met minimale administratieve lasten!
Ook contracten leg je vast in de software. Zo word je proactief op de hoogte gehouden wanneer deze verlengd moet worden of wanneer je deze kunt factureren. Door dit goed vast te leggen in de software weet je welke inkomsten je in welke periode van het jaar kunt verwachten. Waardevolle stuurinformatie dus!
Je complete boekhouding komt samen in AFAS Financieel. Abonnementen is een standaard onderdeel van onze ERP software. Of het nu gaat om de abonnementenadministratie, projecten, inkoopfacturen of de salarisadministratie. Door deze vanuit één systeem te regisseren krijg je een compleet overzicht van hoe je ervoor staat.
Alle abonnementen die een klant afneemt of heeft afgenomen zijn eenvoudig inzichtelijk in één overzicht. Hierdoor heb je altijd een compleet beeld van de afgenomen producten of diensten.
Het periodiek factureren van de abonnementen is met slechts één druk op de knop geregeld. Ook de financiële mutaties worden direct gejournaliseerd, zodat ook de boekhouding altijd bij is.
Abonnementen zijn zowel voor medewerkers als klanten inzichtelijk via het intranet en de portal. Zo zijn alle partijen op ieder moment op de hoogte wie welke abonnementen heeft en kan er een aanpassing worden gedaan.
Heb je langlopende projecten aangemaakt? Dan koppel je het abonnement ook direct aan het project. Zo heb je op één plek inzicht in de opbrengsten van zowel het abonnement als bijvoorbeeld de urenfacturatie.
Met meerdere standaard meegeleverde dashboards biedt AFAS jou de inzichten die je nodig hebt. De waarde van alle abonnementen, waarom opzeggingen worden gedaan en zelfs in welke regio er het meeste abonnementen worden afgesloten. Direct beschikbaar via de ingebouwde Business Intelligence. Business Intelligence is een standaard onderdeel van onze software. Geen meerkosten dus!
“Een groot voordeel is dat AFAS in staat is om de facturering in te delen in de cyclus die de klant hanteert. Soms is dat een vierwekelijkse periode, dan weer een maand of een kwartaal. Het systeem kent de voorkeuren van de klant. Als je dat allemaal handmatig moet beheren, is het bijna niet te doen.”
Ontdek de mogelijkheden van AFAS
Het verkopen van een abonnement op producten en diensten biedt mooie kansen om snel uit te bereiden met je klantenbestand en zorgt tevens voor een mooie basis van repeterende omzet. Het risico is dan wel dat de abonnementen administratie toeneemt. Met de abonnementenfunctionaliteit van AFAS heb je duidelijk inzicht in de in- en verkoopprijs, prijsafspraken per klant, kun je automatisch factureren en verwerk je de omzet met één druk op de knop in je boekhouding. Zo heb je maximaal resultaat met minimale administratieve handelingen.
Ook proactief geattendeerd worden over aflopende abonnementen? Je maakt eenvoudig signalen aan voor bijvoorbeeld de relatiebeheerder of de afdeling controlling. Zo ben je niet alleen altijd intern op de hoogte over de verandering van de omzet maar benader je ook proactief jouw klant over de nieuwe mogelijkheden.
Via een online portal, welke je volledig zelf kunt inrichten in jouw huisstijl, kunnen jouw klanten altijd inzien welke abonnementen actief zijn en kan je klant ook direct aanpassingen aanvragen. Zo verlaag je de administratieve druk in jouw organisatie.
Portalen zijn een standaard onderdeel van ons product, geen meerkosten dus!
Of bel ons direct op: 033 - 43 43 883