Van bestelling tot levering regel je met de logistieke software van AFAS

Automatiseer jouw logistieke processen en productieprocessen met de software van AFAS! Het ultieme doel: meer orders, minder werk.

 

Laat automatisering voor je werken

Minder administratie, minder fouten, sneller werken

 

Met het logistieke ERP-systeem van AFAS krijg je weer grip op je handels- en productieprocessen. Het proces van bestelling tot levering en van stuklijst tot product is geïntegreerd onze ERP-software. Zo automatiseer je processen, heb je een actueel beeld van je voorraad bij in- en verkoop en weet je altijd wat je marge is. En dit allemaal vanuit één online logistiek programma.

Jouw voordelen

  • Minder fouten en meer snelheid door geïntegreerd logistiek proces
  • Hogere marge door automatisering en efficiëntie
  • Kostenbesparing door snellere doorlooptijden
  • Integratie van voorraad, inkoop, verkoop, orderbeheer, boekhouding, CRM en HRM in één logistiek ERP-systeem
  • Alle informatie op één centrale plek bewaard

En natuurlijk realtime-inzicht in bedrijfsgegevens

Weten wat onze logistieke software voor jouw organisatie kan betekenen?

 

 En lees hoe je met één ERP-systeem je logistieke processen automatiseert

Efficiënte inkoop en verkoop

Succesvolle verkoop begint bij de eigen inkoop. Zo laag mogelijke inkoopkosten zorgen voor een zo hoog mogelijke marge. Met logistieke bedrijfssoftware heb je inzicht in prijzen, kortingen, marges en actuele voorraad. Kortom, al je essentiële KPI's om slimmer te werken.

Alles wat je nodig hebt

  •  Offerte
  •  Contract
  •  Order (& factuur)
  •  Ontvangst (met matching)
  •  Forecast
  •  Pakbon

Lees er meer over in onze brochure

Je voorraad en je magazijn 

Je hebt nooit meer te weinig voorraad en altijd inzicht in het juiste bestelmoment, de juiste bestelhoeveelheid, de minimale voorraad die je nodig hebt, de levertijd en de inkoopprijs. Hoe beter je dit inricht, hoe meer rendement het oplevert. Zo hoef je nooit meer 'nee' te verkopen aan je klanten!

Alles wat je nodig hebt

  •  Voorraadbeheer
  •  Voorraadaanvulling
  •  Serienummers
  •  Partijnummers
  •  Magazijnlocaties
  •  Magazijnverplaatsingen

Lees er meer over in onze brochure

 

Van budget tot betaling


Je wil niet alleen aan de wensen van je klanten voldoen, maar ook controle houden over je processen. Het is belangrijk om het hele orderproces te beheren, van budget tot betaling.

Dit omvat elke verzonden offerte, elk product dat je magazijn verlaat en de uiteindelijke betaling. Door gebruik te maken van één geïntegreerd logistiek programma, ben je altijd verzekerd van de juiste gegevens. En om dat inzicht te behouden maak je gebruik van de interactieve dashboards die standaard meegeleverd worden. Dit betekent dat je vooruit kan kijken.

Ontdek de mogelijkheden van AFAS

Weet jij hoe jouw bedrijf er vandaag voor staat?

Inzicht met dashboards

Met de BI-dashboards toon je alle belangrijke data uit de logistieke software van AFAS op een overzichtelijke manier. Je maakt van ruwe data begrijpelijke informatie. Door deze informatie inzichtelijk te maken, kun je beter sturen op het resultaat. Bovendien kun je inzoomen op de gegevens en filteren op de informatie die je wil zien. Business Intelligence wordt standaard en klaar voor gebruik meegeleverd in de software.

Een greep uit de standaard beschikbare dashboards

  • Actuele voorraad
  • Crediteuren
  • Debiteuren
  • Inkoop
  • Jaarrekening
  • Verkoop
  • Verkoopomzet
  • Voorraad
  • Winst en verlies

Technotape vertelt hoe zij werken met AFAS

"We runnen projecten vanuit hetzelfde systeem als waarin we het ordermanagement doen. Alle administratie, en alle processen, van aanvraag tot aftersales: het draait in AFAS. Daardoor konden we ook echt maximaal digitaal gaan. We raken nooit meer iets kwijt, omdat alles in één systeem zit."

 

Koppelmogelijkheden

Koppel met je webshop, scanoplossing of productconfiguratie


Naast de standaard integratie met onder meer HRM en financieel, kun je de software ook koppelen met bijvoorbeeld webshops, scanoplossingen en productconfiguratie. Voor het koppelen van je favoriete software met AFAS maken we gebruik van partners. Benieuwd welke software je kunt koppelen?

Vind de juiste AFAS Partner op afaspartner.nl.

Maak kennis met AI-assistent Jonas

Geen grote beloftes, wel slimmer werken!


Bij AFAS geloven we dat AI, in combinatie met onze logistieke software, jouw werk leuker en makkelijker maakt. Onze visie op AI is duidelijk: het is een hulpmiddel om waarde toe te voegen en geen doel op zich.

Onze AI-integraties, beter bekend als Jonas, werken als jouw slimme assistent. Jonas voert automatisch AI-opdrachten voor je uit in een workflow. Dat maakt jouw werk leuker!

AI-functies in AFAS:

  •  Voer automatisch AI-opdrachten uit in je workflows
  •  Vertaal en vat teksten snel samen
  •  Verbeter AI-opdrachten met de feedback van collega's

Lees meer over AI in onze brochure >

Meer dan 14.000 organisaties werken al met AFAS

Waaronder deze bedrijven. En daar zijn we trots op!

Bestelportal


Met de logistieke software van AFAS heb je de mogelijkheid om inkoopoffertes naar leveranciers te sturen. Bovendien kun je dankzij de bestelportal via OutSite met je leveranciers communiceren via workflows en kunnen zij direct online een offerte aanbieden. Op die manier ben je altijd in staat om in te kopen tegen de beste prijzen en leveringsvoorwaarden. Door dezelfde inkoopofferte bij meerdere leveranciers aan te vragen kan je eenvoudig verschillende opties per offerte ontvangen en vergelijken. Zonder veel bellen of e-mailen beschik je voortdurend over een actueel beeld van de beste inkoopopties, ook als je maar met enkele leveranciers zaken doet.

Wil jij ook slimmer werken?

Wij helpen je je bedrijfsprocessen te automatiseren.

 

 

Of bel ons direct op: 033 - 43 43 883