Met de voorraadbeheer-software van AFAS loopt je logistiek soepeler dan ooit. Inkoop en administratie van voorraden zijn nu supereenvoudig. Een gestroomlijnd voorraadbeheer zorgt voor vlotte bedrijfsvoering. De tijd dat je 'nee' moest verkopen, is eindelijk voorbij!
|
|
Met AFAS voorraadbeheer software heb je helder overzicht over alle voorraad- en goederenstromen. Daarnaast heb je direct inzicht in de processen rond inkoop en verkoop. Alle informatie staat bij elkaar in het ERP-systeem van AFAS. Zo hebben alle betrokken medewerkers altijd en overal toegang tot de data die ze nodig hebben.
Vaak zijn marges namelijk flinterdun. Klanten willen steeds snellere en betere service. Daarom is een efficiënte bedrijfsvoering cruciaal. Staat je voorraad op verschillende locaties? Heb je honderden leveranciers? Geen probleem: in onze voorraadbeheer software staat alle informatie op één centrale plek.
En lees hoe je met één ERP-systeem je logistieke processen automatiseert
Met de juiste hoeveelheid voorraad en duidelijk magazijnbeheer zorg je voor tevreden klanten. Je hoeft nooit meer ‘nee’ te verkopen. De voorraadadministratie is altijd up-to-date en je hebt nooit meer te weinig of juist te veel voorraad.
Iedere afdeling heeft hier baat bij. Voorbeelden zijn Finance en Logistiek. Weten deze afdelingen in jouw organisatie al goed samen te werken? Of maken de huidige systemen dit juist moeilijk?
Lees hoe de software van AFAS meerdere afdeling ondersteunt in de brochure
"We runnen projecten vanuit hetzelfde systeem als waarin we het ordermanagement doen. Alle administratie, en alle processen, van aanvraag tot aftersales: het draait in AFAS. Daardoor konden we ook echt maximaal digitaal gaan. We raken nooit meer iets kwijt, omdat alles in één systeem zit."
Je voorraadbeheer is op veel manieren verweven met andere afdelingen binnen je bedrijf. Daarom moet een voorraadbeheersysteem naadloos aansluiten op je bedrijfsprocessen en afdelingen.
Een Warehouse Management System (WMS) is eigenlijk alleen rendabel voor écht grote bedrijven. Ook komen daar dure en lastige koppelingen met andere bedrijfssystemen bij kijken.
In veruit de meeste gevallen is een ERP-systeem stukken efficiënter en uiteindelijk voordeliger. Al je bedrijfsprocessen zijn geïntegreerd in de ERP-software van AFAS. Alles is efficiënt gelinkt in de cloud en centraal opgeslagen in één database. Op die manier kunnen afdelingen beter dan ooit samenwerken en het aantal fouten verminderen.
Inkoop, verkoop, orderbeheer, boekhouding, CRM en HRM zijn allemaal geïntegreerd in één ERP-systeem. Onze software gaat daarin verder dan alle andere voorraadbeheer-software of magazijn-software.
AFAS in de praktijk zien? Maak een afspraak!
Met de BI-dashboards toon je alle belangrijke data uit de voorraadbeheer software van AFAS op een overzichtelijke manier. Je maakt van ruwe data begrijpelijke informatie. Door deze informatie inzichtelijk te maken, kun je beter sturen op het resultaat. Bovendien kun je inzoomen op de gegevens en filteren op de informatie die je wil zien. Het feit dat ze realtime-inzicht bieden is cruciaal voor ordermanagement, waar de situatie ieder moment weer anders is.
Business Intelligence wordt standaard en klaar voor gebruik meegeleverd in de software.
De financiële afdeling werkt met hetzelfde softwarepakket, doordat je je hele boekhouding gewoon met AFAS Software uitvoert. Je voorkomt te hoge voorraden, doordat inkoop en verkoop kunnen werken met concrete data. Hiermee verlaag je ook het risico op incourante voorraden. Ook de nodige minimale voorraden kunnen in kaart worden gebracht in het voorraadsysteem.
Met workflows automatiseer je veel onderdelen van voorraadbeheer. Processen verlopen altijd volgens een vaste structuur. Medewerkers worden op de hoogte gehouden van de voortgang en zijn dus beter geïnformeerd dan ooit. Ook zijn er diverse checks ingebouwd. Een medewerker krijgt een taak toegewezen om actie te ondernemen. En je bouwt eenvoudig zelf meer workflows voor optimale automatisering!
Het voorraadbeheersysteem ondersteunt inkopers op verschillende manieren. Bijvoorbeeld met inzicht in de inkoop, verkoop en het voorraadniveau. Met de bijgeleverde BI-dashboards neem je beslissingen op basis van gedetailleerde historische data. Zo heb je alle informatie voor handen om verantwoorde beslissingen te nemen.
Met de OCI-koppeling bestellen medewerkers interne inkopen direct in de webshop van de leverancier. De magazijnsoftware van AFAS zet de bestelling om in een inkoopaanvraag. Hierdoor hoef je het assortiment niet steeds actief te beheren en ben je verzekerd van actuele prijzen. Tientallen webshops hebben al een standaard koppeling met AFAS.
Naast de standaard integratie met onder meer de projectadministratie en boekhouding, kun je de software ook koppelen met bijvoorbeeld webshops, scanoplossingen, MRP-systemen en productconfiguratie. Voor het koppelen van je favoriete software met AFAS maken we gebruik van partners. Benieuwd welke software je kunt koppelen?
Bij AFAS geloven we dat AI, in combinatie met onze ERP-software, jouw werk leuker en makkelijker maakt. Onze visie op AI is duidelijk: het is een hulpmiddel om waarde toe te voegen en geen doel op zich.
Onze AI-integraties, beter bekend als Jonas, werken als jouw slimme assistent. Jonas voert automatisch AI-opdrachten voor je uit in een workflow. Dat maakt jouw werk leuker!
Met de voorraadbeheer software van AFAS heb je de mogelijkheid om inkoopoffertes naar leveranciers te sturen. Bovendien kun je dankzij de OutSite-portal met je leveranciers communiceren via workflows en kunnen zij direct online een offerte aanbieden. Op die manier ben je altijd in staat om in te kopen tegen de beste prijzen en leveringsvoorwaarden. Door dezelfde inkoopofferte bij meerdere leveranciers aan te vragen kan je eenvoudig verschillende opties per offerte ontvangen en vergelijken. Zonder veel bellen of e-mailen beschik je voortdurend over een actueel beeld van de beste inkoopopties, ook als je maar met enkele leveranciers zaken doet.
Of bel ons op: 033 - 43 43 883