Van het uitzetten van een vacature en het maken van afspraken, tot het versturen van een contractvoorstel en het beheren van sollicitantgegevens. Je moet van alles bijhouden. Dat kan makkelijker!
Met de AFAS werving en selectie-software digitaliseer en automatiseer je al je recruitment-processen.
|
|
Met de software van AFAS worden al je HR-bedrijfsprocessen eenvoudig geautomatiseerd en aan elkaar gekoppeld. Dus ook je werving en selectie-processen.
Iedere medewerker werkt in dezelfde centrale database en sollicitanten kunnen zelf hun eigen informatie beheren. Dat betekent dat iedereen altijd werkt met de meest actuele data. En doordat sollicitanten hun eigen informatie beheren, hoeven HR-medewerkers minder administratieve handelingen uit te voeren. Komt de sollicitant in dienst? Dan wordt de informatie automatisch overgenomen en kan je zelfs automatisch een ID-check doen.
Fun fact: 3,4 miljoen Nederlanders krijgen hun loonstrook al via onze software.
Hoe werkt het geautomatiseerde werving en selectie-proces? Iedere organisatie is anders. Daarom kun je workflows flexibel inrichten. Een gemiddeld recruitmentproces met de werving en selectie-software van AFAS ziet er zo uit:
De AFAS werving en selectie-software versoepelt en vereenvoudigt processen over de hele breedte van je organisatie. Van openstaande vacature tot nieuwe werknemer.
Lees over de integratie van al je HR-processen in één systeem in de brochure
Jouw werken-bij website wordt een direct verlengstuk van je HRM-software. Je hoeft je vacature alleen nog op je site te publiceren en je vacature is automatisch gekoppeld met de back-end.
Bouw je eigen werken-bij website volledig in de huisstijl van jouw organisatie. Zo zorg je vanaf de sollicitatie al voor een herkenbaar gevoel!
Je vacatures bied je gemakkelijk aan voor Google for Jobs doordat we de benodigde metadefinities al hebben ingebouwd.
Een sollicitant heeft altijd volledig inzicht in zijn of haar sollicitatie. Vanuit de Sollicitant Stamkaart in jouw portaal kan de sollicitant alle gegevens bijwerken en onderhoud jij contact met de kandidaat.
Door middel van de integratie met Google Tag Manager implementeer je tags op je website. Of je nu inzicht wilt in de prestaties van je advertenties of A/B tests wilt uitvoeren.
De werving & selectie software is een zegen voor HR-medewerkers. Ze kunnen zelf eenvoudig een vacature op de werkenbij-site zetten. En doordat sollicitanten hun eigen data invoeren, verlaag je het aantal administratieve handelingen voor HR drastisch. Dat betekent dat ze hun handen vrij hebben, zodat ze zich echt kunnen richten op het vinden van de geschikte kandidaten. HR hoeft geen contracten meer over en weer te mailen. Het versturen van een contractvoorstel gaat ook gewoon via de sollicitant-stamkaart.
Ook de (toekomstige) leidinggevende van de sollicitant heeft veel baat bij een gestroomlijnd werving & selectieproces. Grote kans dat hij of zij er bij betrokken is, en dus communiceert met de sollicitant via de portal. Ook wanneer de sollicitant uiteindelijk in dienst komt, kan de leidinggevende veel van de HR-processen zelf starten. Dit noemen we Management Self Service. Zo kan de leidinggevende zelf een contractverlenging starten, verlofaanvragen en declaraties beoordelen en gesprekkencyclussen vastleggen.
Vanaf nu staat jouw gehele recruitmentproces in een beveiligde omgeving die geheel AVG-proof is. Iedere betrokkene logt in bij de Portal. Sollicitanten hoeven dus geen gegevens meer via de mail te sturen. Privacygevoelige informatie verwijder je eenvoudig uit het systeem. In onze recruitment-software zijn dashboards geïntegreerd. Hiervoor gebruik je alleen kengetallen. Persoonlijke informatie blijft dus ook echt persoonlijk.
Wist je dat sollicitanten ook onder relatiebeheer vallen? Met onze software leg je alle contactmomenten centraal vast. Wordt een sollicitant aangenomen? Dan kun je hem of haar in het systeem makkelijk omzetten naar medewerker. Extra voordeel: je begint het indiensttreding-proces met alle gegevens die je al hebt. Minder dubbel invoeren, dus. En dat betekent minder administratief werk en minder kans op invoerfouten.
Met de HRM software van AFAS automatiseer je de administratieve werkzaamheden, betrek je medewerkers en managers bij het correct registreren van HR-mutaties, en maak je duurzame inzetbaarheid mogelijk dankzij de tientallen HR-dashboards die jou het inzicht geven die jij elke dag nodig hebt. Zo gaat de software van AFAS veel verder dan de meeste recruitment software. En dat allemaal vanuit één systeem. Dus weg met alle losse HR-applicaties!
- Petra Kiphardt, Manager P&O
Bij onze software leveren we standaard handige dashboards. Met deze Business Intelligence-dashboards visualiseer je alle belangrijke data die de recruitment-software produceert. Zo heb je meer inzicht in je recruitment-proces. Dat betekent dat je keuzes kunt maken die écht op data zijn gebaseerd.
"Sollicitant Self Service moet (jonge) chauffeurs verleiden"
Cornelissen Transport
Ontdek de mogelijkheden van AFAS
De tijd van een lappendeken aan oplossingen en dure koppelingen is voorbij. Met AFAS Software kun je al je bedrijfsprocessen digitaliseren en automatiseren. Je kunt dit inrichten zoals je zelf wilt.
AFAS past bij jouw organisatie. Of je nu een familiebedrijf bent met 20 medewerkers, of een multinational met 1000 medewerkers. Heb je één HR-medewerker die alles zelf doet? Zoek je juist een corporate recruitment-systeem? AFAS is flexibel – je kunt onze software aan jouw wensen aanpassen.
Omdat alle gegevens in één data-opslag staan, zijn je afdelingen meer dan ooit met elkaar verbonden. Tegelijkertijd is iedereen onafhankelijker. Door de centrale vastlegging hoef je nooit meer op zoek naar up-to-date bestanden. Zo ben je verbonden waar het moet, maar nog steeds enorm flexibel.
Wij helpen je jouw bedrijfsprocessen te automatiseren.
|
Of bel ons direct op: 033 - 43 43 883