Elke dag maken wij onze klanten 1% beter door met ze mee te denken en ze te geven wat ze nodig hebben in plaats van waar ze om vragen.
Support is zowel de plek waar alle vragen van onze klanten over onze software binnenkomen, als ook de kweekvijver van AFAS. Al onze nieuwe collega's beginnen op deze afdeling met de drie belangrijkste facetten kennis te maken: onze klanten, de AFAS visie en uiteraard ons product: Profit!
Door de vele contactmomenten die er per jaar op support plaatsvinden, hebben wij de luxe om bij veel klanten een kijkje in de keuken te krijgen. Hierdoor geven wij, middels procesmatig denken, onze klanten goed advies in het gebruik van Profit én leren onze medewerkers ook van allerlei verschillende organisaties.
Casper Helmer
Support Manager
Rolinde Bergmans
Support Manager
Sven de Zeeuw
Support Manager
Om je een goed beeld te geven van onze dagelijkse werkzaamheden op support, hebben wij de AFAS Support Disney Tour in kaart gebracht. Van het vastleggen van ruim 120.000 vraagstukken per jaar tot aan cockpits die inzicht geven en ervoor zorgen dat wij onze data goed kunnen analyseren.
Op onze Customer Support afdeling zijn momenteel ruim 75 medewerkers de gehele dag bezig met vraagstukken van onze klanten. De support afdeling is vijf dagen per week open van 08.00 uur tot 17.00 uur. Uiteraard kun je 24/7 een vraag insturen via de Klantportal. Daarnaast zijn wij voor calamiteiten op werkdagen beschikbaar van 6.00 tot 8.00 uur, en van 17.00 tot 23.00 uur. Per jaar lossen we ongeveer 120.000 vraagstukken op en worden al deze vraagstukken vastgelegd in onze eigen software: Profit!
Profit is een software pakket waarmee je al je administratieve processen in je organisatie kunt optimaliseren en automatiseren. Dit houdt ook in dat je je processen rondom een klantenservice afdeling kunt vastleggen. Op onze support afdeling werken wij enkel en alleen met ons eigen product als het gaat om het vastleggen van al onze klantcontacten en het opbouwen van het dossier. Middels één workflow en een klein beetje liefde van onze medewerkers is het voor ons mogelijk om al onze klanten te voorzien van dat wat ze nodig hebben.
AFAS Academy
Alle nieuwe collega's starten eerst op de AFAS Academy, deze academy maakt onderdeel uit van onze supportafdeling. Op deze manier leren de nieuwe medewerkers bij AFAS onze klanten, onze visie en ons product het beste kennen. Bij AFAS solliciteren ruim 500 sollicitanten per jaar, al deze contactmomenten zijn geautomatiseerd middels Sollicitant Self Service. Ook zo benieuwd hoe wij dat doen?
In het bezit zijn van veel data kan erg waardevol zijn. Door onze data goed inzichtelijk te krijgen, kan Customer Care ervoor zorgen dat:
Voor inrichtingsvraagstukken waar support niet kan ondersteunen bestaat de afdeling servicemanagement. Vaak is een hele dag consultancy voor het vraagstuk niet nodig, maar wel de behoefte aan een stukje ondersteuning. Wij nemen de inrichting compleet over, of doen deze samen met jou op afstand. Zo is de servicemanager jouw flexibele consultant op afstand.
Naast dat we op onze supportafdeling onze klanten voorzien van de juiste antwoorden, leiden we kleine groepen klanten ook op middels het Succesbeheer Traineeship! Tijdens dit traineeship zijn onze klanten voor acht weken lang onze collega's en helpen wij de klanten bij verschillende casussen die op de werkvloer spelen. Onze ervaring is dat klanten die zelf de kennis en kunde in huis hebben zelfstandiger zijn en beter kunnen inspelen op de veranderende wensen in de organisatie. Fijn toch, zelf de kennis in huis hebben?
Het mooie van dit traineeship is dat opnieuw alles geautomatiseerd is in ons eigen product. Interesse? Kom dan snel langs bij een inspiratiesessie en wij geven je met liefde een kijkje in onze support keuken!
Hoe richt je een ticketingsysteem in met AFAS Profit? In dit webinar delen wij onze ervaring, tips & tricks, maar gaan we ook dieper de processen in.
Wil jij ook onderdeel worden van onze familie?