Met de ERP-software van AFAS verlaag je de administratieve druk. Zo houd je meer tijd over voor écht belangrijke zaken.
|
|
Als je met meerdere kanalen en webwinkels werkt, krijg je veel verschillende gegevens. In de winkelbranche heb je veel administratieve taken. Als deze taken niet goed op elkaar passen, kan dit problemen geven in jouw organisatie.
Met één sterk systeem (ERP-systeem) dat alles bij elkaar brengt - het magazijn, het online verkoopplatform, je winkels en alles voor je medewerkers - maak je alles eenvoudiger. Zo heb je minder administratieve werkzaamheden.
De integratie tussen de verschillende onderdelen, voorraad, financiële boekhouding, orders vanuit winkels, HRM, planning en offline en online activiteiten zorgt ervoor dat je tot wel 40% van je tijd bespaart op administratieve rompslomp. Geen dubbele vastlegging en een minimale foutkans.
Wat je op je plank hebt liggen wil je altijd en overal inzichtelijk hebben. Daarnaast wil je ervoor zorgen dat jouw klant nooit mis grijpt. Daarom hebben medewerkers in winkels altijd inzichtelijk wat de voorraden zijn. Ook worden populaire artikelen automatisch bijgevuld.
Koppel gemakkelijk met een order app om zowel online als offline je verkooporders en -offertes te registreren. Eventueel met barcode scanner. De POS app gebruik je in je winkels als kassasysteem. Beide apps maken gebruik van de data uit het ERP-systeem. Hiervoor werkt AFAS samen met gecertificeerde partners.
Naast de standaard integratie met onder meer HRM en financieel, kun je de software ook koppelen met bijvoorbeeld webshops en productconfiguratie. Voor de meest optimale automatisering maken we daarvoor gebruik van partners.
Als retailer heb je te maken met veel in-, door- en uitstroom van mensen. De administratievelastendruk is daarmee hoog, vooral omdat er vaak decentraal gewerkt wordt en mutaties op meerdere plekken worden doorgevoerd.
Als winkel heb je te maken met veel medewerkers die komen en gaan. Daardoor heb je veel administratief werk, vooral omdat je vaak op verschillende plekken werkt en veranderingen (zoals werktijden) op meer plekken moet doorvoeren
"We wilden heel graag werken met een partij die thuis is in de Nederlandse wetgeving en in de voor ons geldende cao. We wilden vooral dat onze processen er veel efficiënter van zouden worden, doordat medewerkers en leidinggevenden veel meer zelf zouden kunnen regelen."
Sander van Schie, Director National HR Projects ALDI
Dat de verkoop van je product inmiddels via verschillende kanalen gaat, is niets nieuws meer. De klantreis en de afstemming tussen deze kanalen wordt wel steeds belangrijker. Jouw (potentiële) klant komt op verschillende momenten in aanraking met jouw merk en jouw producten. Je wilt er dus voor zorgen dat ongeacht het kanaal waarmee je klant in contact komt de ervaring en de beleving hetzelfde is en blijft.
Door de gehele klantreis te borgen binnen een overkoepelend systeem zorg je ervoor dat jouw klant altijd centraal staat en een optimale beleving heeft. Daarnaast zijn je operationele- en administratieve processen geïntegreerd in één ERP-systeem voor de retail waardoor je eigen werk ook een stuk overzichtelijker wordt.
Ontdek de mogelijkheden van AFAS
Om de automatisering van je processen nog verder te optimaliseren kan je de voor jou belangrijke softwaresystemen koppelen met AFAS.
Business Intelligence is een standaard onderdeel van onze online software. Met de interactieve dashboards weet je altijd hoe je er vandaag de dag voorstaat. Krijg onder andere inzicht in je voorraad, verkoopomzet, marge, levertijden en openstaande orders. Allemaal standaard in de ERP-software van AFAS.
Of bel ons op 033 - 43 43 883