"Geen verouderde gegevens in een lijstje op papier, maar even inloggen en alles bij de hand. Dat AFAS ons zo’n standaard kan bieden sluit ontzettend goed aan bij onze wensen”, aldus algemeen directeur a.i. Cees van Steijn.
Met de komt van Cees als a.i. directeur zijn alle administratieve processen doorgelopen. Belangrijke wensen die naar voren kwamen: gebruikersvriendelijkheid, zo min mogelijk leveranciers en meer nadruk op HRM processen. Deze tijd vraagt om up to date bedrijfsgegevens die per direct op te vragen zijn voor alle belanghebbenden. “We besloten om een ERP-pakket aan te schaffen waarbij we ook de financiële administratie kunnen integreren en waarbij gebruikersgemak voorop staat. Straks kunnen onze medewerkers hun eigen gegevens bijwerken op het medewerkersportaal. Ideaal!", zegt Daniëlla Vlakveld, werkzaam op de financiële afdeling.
Cees van Steijn: “Mijn ervaring met IT is dat de kosten ervan al snel uit de hand lopen. Vaak vanwege maatwerk. Een kleine update of wijziging wordt al snel een investering en echt flexibel ben je niet. Daarom wil ik vanuit een standaard denken. Dus niet hoe past de software zich aan op onze bedrijfsprocessen, maar hoe passen wij onze processen waar nodig aan de standaard aan. Als het nodig is kunnen we onze specifieke wensen altijd aangeven om een oplossing te vinden.”
Ster is op dit moment druk bezig met voorbereidingen voor de implementatie van het nieuwe pakket. “We volgen verschillende cursussen om de overgang in januari zo soepel mogelijk te laten verlopen. We willen onze HRM en payroll processen en de gehele financiële administratie dan over zetten. Daarna gaan we kijken welke processen we nog meer in de software kunnen integreren. CRM staat nog hoog op ons verlanglijstje, en zit standaard in het pakket meegeleverd. Dus wie weet…” aldus Daniëlla.