CRM systeem dat meegroeit met je organisatie

Het AFAS CRM systeem vormt het fundament voor bijna al je bedrijfsprocessen. Leg alle informatie over relaties eenmalig vast om zoveel mogelijk te digitaliseren en automatiseren. Groeit je scale-up? Dan pak je er makkelijk nieuwe functionaliteiten bij. Net zo lang tot je onze complete, geïntegreerde ERP software hebt geactiveerd.

  •  Relatiebeheer
  •  Integratie met je administratie
  •  Verkoop & forecasting
  •  Marketing
  •  Klantenservice

 

 

 

CRM systeem voor scale-ups

CRM software is bedoeld om relaties te beheren. Klanten, prospects, medewerkers, leveranciers en sollicitanten leg je vast in het CRM. Als scale-up heb je daar natuurlijk niet genoeg aan. Want verder groeien is je doel. Dus zoek je een oplossing waarmee je nog jaren vooruit kunt.

Om je klanten zo goed mogelijk te helpen, wil je weten wat er op dit moment bij hen speelt. Daarvoor moet je hun gegevens op één centrale plek bewaren en bijhouden. Dan kan iedereen snel schakelen en reageren. Dat is het uitgangspunt van ons CRM systeem.

Met onze CRM software hoef je bedrijfsgegevens van nieuwe relaties niet meer handmatig op te zoeken. Deze data kun je automatisch ophalen door de koppeling met de Kamer van Koophandel. Dat scheelt weer kostbare tijd.

Voordelen van AFAS CRM software voor scale-ups

  •  Leg alle informatie over relaties centraal vast
  •  Bouw je eigen (klant)portaal
  •  Eenmalig data vastleggen, iedereen kan erbij
  •  Integratie met Kamer van Koophandel
  •  Ruim 14.000 Nederlandse bedrijven werken al met AFAS
  •  Groei geleidelijk toe naar het geïntegreerde ERP-systeem

Jouw organisatie beter laten
ondernemen, dat is onze missie

Ontdek de voordelen van ons geïntegreerde CRM-systeem

 
 
 

Jouw organisatie beter laten ondernemen, dat is onze missie

Ontdek de voordelen van ons geïntegreerde CRM-systeem

 
 

CRM is het fundament van je bedrijfsprocessen

Onze CRM software is enorm veelzijdig. Daarom: een greep uit de integraties met andere bedrijfsprocessen.

CRM en Dossier


Lekker overzichtelijk: alle relevante correspondentie staat per relatie bij elkaar. Of ze nu automatisch zijn gegenereerd of handmatig toegevoegd. Met onze software werk je vanuit één database. Zo hebben alle afdelingen in je bedrijf inzicht in de activiteiten rondom je relaties.

Enkele voorbeelden:

  • Aanvragen via de website
  • Contactmomenten
  • Dossiers uit andere systemen
  • Notities

CRM en Forecasting


De forecast is ideaal voor het vastleggen van informatie rondom potentiële klanten. Leg vast hoe vergevorderd een verkooptraject is, wat de verwachte orderwaarde is en hoe het zit met concurrentie. Zo heb je actueel inzicht in de toekomstige verkopen en kun je sturen op targets. Doe je nog niets met forecasting? Geen punt. De functionaliteit staat voor je klaar. Je kunt er gebruik van maken zodra je het nodig hebt.

Enkele voordelen:

  • Informatie vastleggen rondom potentiële klanten
  • Inzicht in toekomstige verkopen
  • Inzicht in marketingactiviteiten
  • Sturen op targets

CRM en Financieel


Ook de financiële administratie profiteert van de eenmalige vastlegging, want de juiste gegevens zijn altijd beschikbaar. Geeft een klant een verhuizing door bij de klantenservice? Dan wijzigt de klantenservice de adresgegevens in het systeem. Doordat iedereen in hetzelfde systeem werkt, ziet de financiële afdeling ook direct de nieuwe gegevens. Andersom krijgen geautoriseerde medewerkers via hetzelfde dossier bijvoorbeeld inzicht in het betaalgedrag van die klant.

Misschien heb je nog geen eigen financiële administratie, en werk je met een externe accountant. Die kun je toegang geven tot relevante delen van je systeem. Tegen de tijd dat je toe bent aan een eigen afdeling, kun je alles makkelijk aanpassen.

Enkele voordelen:

  • Facturen gaan naar de juiste contacten
  • Facturen komen direct in het dossier
  • Automatisch aanmaningen versturen
  • Specifieke afspraken zijn overal inzichtelijk

CRM en HRM


Het leven van je HR afdeling wordt een stuk eenvoudiger. Een werkgever is een organisatie, een medewerker is een persoon, dus leg je dit vast in CRM. Zo staan gegevens nooit dubbel in een afzonderlijk HR systeem. Ook zijn ze altijd actueel, omdat medewerkers hun eigen gegevens kunnen bijhouden. En wordt een sollicitant aangenomen? Dan start je het proces van indiensttreding met alle gegevens die je al hebt. Dat scheelt de HR afdeling veel invoerwerk en vermindert de kans op fouten.

Heb je nog geen HR afdeling? Wacht maar. Als je nog een stukje doorgroeit, komt dat moment vanzelf. Hoe handig is het dan, dat je al je medewerkers al in het systeem hebt staan? Je fonkelnieuwe HR manager maakt een vliegende start. Die activeert gewoon het HRM pakket en heeft alles al bij de hand.

Enkele voordelen:

  • Medewerkersdossiers zijn overal te benaderen
  • Eenmalig NAW-gegevens invoeren
  • Correspondentie wordt centraal vastgelegd
  • Sollicitanten voeren zelf hun gegevens in

Uiteindelijk gebruik je een compleet ERP systeem

Het CRM systeem is de basis van onze ERP software. Die gaat je bedrijfsprocessen over de hele breedte digitaliseren en automatiseren. Ons ERP systeem wordt volledig afgestemd op jouw scale-up. Je kunt de processen namelijk inrichten zoals je wilt. Met ons CRM systeem is je relatiebeheer 100% geïntegreerd in de ERP software. Dat wil zeggen dat alle bedrijfsprocessen aan elkaar gekoppeld zijn. Ze werken naadloos met elkaar samen. Door alles eenmalig vast te leggen in ons CRM systeem, krijgen jij en je medewerkers de rust om vol te focussen op verdere groei. Met de toekomstbestendige AFAS CRM software kun je klein beginnen en zoveel uitbreiden als je wilt.

Meer lezen over CRM in de ERP-software van AFAS?

 

CRM in je broekzak met AFAS Pocket


Met de AFAS Pocket app heb je altijd en overal toegang tot je CRM.

  •  NAW-gegevens van organisaties en personen opzoeken
  •  Direct contactpersonen bellen vanuit de app
  •  Volledige dossiers bekijken
  •  Eenvoudig navigeren met de Google Maps-integratie

Lees meer over CRM en de AFAS Pocket app in de brochure

Ontdek alle voordelen van AFAS

AFAS CRM is de centrale plek voor alle data

Alle klantgegevens op één plek, gekoppeld met je favoriete tools.

 

Hoe houd je klantdata altijd up-to-date? Door alles op één plek vast te leggen. Daarvoor gebruik je het CRM systeem. Met onze API maak je eenvoudig koppelingen met je favoriete tools en branche-specifieke software.

Lees meer over koppelen met AFAS in de brochure

"Ik heb direct gezegd: ik wil dat er een stevige basis staat om een bedrijf met vijftig man te kunnen draaien. Dus gaan we er in full swing voor zorgen dat we straks goede bedrijfssoftware hebben staan als we daadwerkelijk hard gaan groeien."

 

Privacy gewaarborgd

Hoe snel je organisatie ook groeit, met ons CRM systeem kun je moeiteloos voldoen aan de nieuwste privacywetgeving. Je kunt ons op onze blauwe ogen vertrouwen. Toch meer zekerheid? Bekijk gerust onze certificeringen. Het Data Pro-certificaat toont bijvoorbeeld aan dat je met onze software kunt voldoen aan de AVG-wetgeving.

Alle data wordt in Nederland gehost onder de Nederlandse wetgeving. Ook niet onbelangrijk is de dagelijkse back-up die we garanderen.

Meer weten? Bekijk de brochure.

Cursussen en evenementen

Cursusmanagement maakt standaard deel uit van ons CRM-systeem voor scale-ups. Organiseer je een cursus, seminar of evenement? Met onze software verwerk je inschrijvingen van relaties snel en geïntegreerd. En na afloop genereer je automatisch de bijbehorende factuur.

Ook interne trainingen maak je aan met CRM. Je kunt precies bijhouden welke medewerkers aanwezig zijn geweest.

Samenwerken in jouw portal

Met AFAS software bouw je eenvoudig zelf een bestelportal, cursusportal, klantportal of sollicitantenportal. Relaties kunnen zelf hun gegevens inzien en aanpassen. Dat maakt niet alleen je dienstverlening transparanter, maar bespaart je ook een hoop administratief werk.

Omdat zowel jouw groeiende organisatie als de klant inzicht heeft in openstaande facturen, abonnementen en bestellingen, kun je via je eigen portal samenwerken aan projecten.

"Onze afdeling Congressen & Evenementen wilde met name meer grip krijgen op CRM en een veel beter beeld ontwikkelen over wie onze klanten zijn, hoe ze met ons in contact komen en waarom ze voor ons kiezen, of juist niet."

 

Weet jij hoe jouw organisatie er vandaag voor staat?

Inzicht met dashboards

In onze CRM software zijn handige dashboards geïntegreerd. Ze geven je inzicht en overzicht. Welke orders kun je binnenkort verwachten? Hoeveel evenementen vinden er plaats en hoeveel bezoekers zijn daarbij? Als je eenmaal met onze dashboards hebt gewerkt, wil je nooit meer anders. Business Intelligence is een standaardonderdeel van onze software en direct klaar voor gebruik. Je hebt dus geen extra kosten!

Een greep uit de standaard beschikbare dashboards van CRM

  • Open forecast
  • Gescoorde forecast
  • Niet-gescoorde forecast
  • Forecast per branche of afdeling
  • Dossiers
  • Open workflows
  • Event intelligence
  • Cursusmanagement

Wil jij ook slimmer werken?

Wij helpen je jouw bedrijfsprocessen te automatiseren.

Of bel ons nu op 033 - 43 43 883