Trendonderzoek digitalisering in de bouw 


AFAS en Markteffect nodigen je van harte uit om mee te doen aan het Trendonderzoek digitalisering in de bouw. Doel van het onderzoek is om de stand van zaken rondom de trends en ontwikkelingen van digitalisering in de bouw in kaart te brengen. Doe je mee aan het onderzoek? 

 

Digitalisering in de bouw anno 2021-2022


Het Trendonderzoek wordt uitgevoerd door de ervaren onderzoekers van Markteffect en mogelijk gemaakt door AFAS Software. Het onderzoek wordt verspreid onder ruim 500 beslissers en beïnvloeders binnen de woning- en utiliteitsbouw, grond-, weg- en waterbouw, afbouw, installateurs, architecten en ingenieurs en toeleveranciers in de bouw. Het onderzoek gaat in op vragen als:

  • Welke ontwikkelingen zijn er van invloed op digitalisering binnen het bedrijf?
  • Hoe is het gesteld met de automatiseringsgraad van je bedrijf?
  • Welke thema's spelen een belangrijke rol binnen de bedrijfsvoering? 
  • Wat is de stand van zaken omtrekt het gebruik van BIM (Bouw Informatie Management)? 
  • Wat zijn de grootste knelpunten bij verdere digitalisering? 
  • Maar ook vragen rondom de ontwikkelingen van robotisering, verduurzaming en de impact van de WKB (Wet Kwaliteitsborging voor de Bouw).

Doe je mee aan het Trendonderzoek?


Wij stellen het bijzonder op prijs als je vóór 18 augustus 2021 de vragenlijst volledig invult. Het invullen van deze online-enquête duurt ongeveer 15 minuten. Uiteraard worden de antwoorden anoniem verwerkt, strikt vertrouwelijk behandeld en niet op individueel niveau teruggekoppeld.

Je ontvangt de resultaten van het Trendonderzoek als pdf-rapport nadat het onderzoek volledig is afgerond. Onder de deelnemers verloten wij 5 x 2 tickets voor 14 de musical (de musical over het leven van Johan Cruijff) in het nieuwe AFAS Theater. 

Inmiddels is de enquête gesloten en zijn de resultaten verwerkt.

Onderzoeksmethode & uitkomsten


Markteffect heeft het onderzoek uitgevoerd via een blender research methode. Dit houdt in dat er zowel gebruik gemaakt is van een online vragenlijst als van telefonisch veldwerk. 

Nadat de resultaten zijn verwerkt en gepubliceerd zijn de resultaten via een persbericht bekendgemaakt. Benieuwd naar de uitkomsten van het onderzoek?

 

 

Dit onderzoek is mogelijk gemaakt door: