Als je ziek bent 

Stap 1: Doe de check, is dit echt een ziekmelding?

Vooraf: met ziek bedoelen we dat je echt niet kunt werken. Ook niet een paar uurtjes. Ben je niet helemaal fit? Overleg dan met je leidinggevende. Misschien lukt het je nog wel om vanuit huis iets te doen. En is je kind ziek? Dan neem je verlof op.

Stap 2: Bel je leidinggevende

Als je ziek bent, bel je jouw leidinggevende. En ook daarna houd je je leidinggevende goed op de hoogte van hoe het met je gaat. Níét met een appje, maar telefonisch. Zodat jullie samen een plannetje kunnen maken, als dat nodig is.

Als je vaker ziek bent

Hoe vaker je je ziek meldt, hoe groter de kans dat er meer aan de hand is dan een virusje. En hoe groter ook de kans dat je later langdurig uitvalt. Dat willen we natuurlijk voorkomen. Daarom krijg je bij de tweede ziekmelding een bericht via InSite, waarin we je vragen of we je kunnen helpen. 

Drie keer in een jaar ziek is echt veel. Bij de derde ziekmelding neemt je leidinggevende daarom contact met je op. Samen bespreken jullie je situatie. Met als doel: achterhalen wat er écht aan de hand is, en samen een plannetje maken om dit in de toekomst te voorkomen.

Ben je langere tijd ziek? Dan krijgt je een casemanager toegewezen. We verwachten wekelijks een verslag, maken gezamenlijk een plan en zorgen voor de beste externe begeleiding. 

Wat kun je wél?

We hebben geleerd dat rust sóms goed is voor je gezondheid, maar dat het vaak echt beter is om gewoon lekker aan de gang te blijven. Daarom is onze vraag altijd: wat kun je wél? We kijken heel graag samen met jou naar de mogelijkheden. Bovendien maken we het financieel extra aantrekkelijk voor je om te werken. Bijvoorbeeld met de Beter Bonus en de Winstdelingsregeling

We hebben van alles ontwikkeld om ervoor te zorgen dat jij op een verantwoorde en fijne manier kunt opbouwen. Minder uren werken, vanuit huis werken, een tijdje in een andere functie werken. Zit je normaal gesproken op Consultancy? Dan kan een tijdje werken op een andere afdeling bijvoorbeeld lucht geven. We helpen je er graag bij.