Onze krachtige bedrijfssoftware voor het mkb neemt je veel administratief werk uit handen. Door te automatiseren, realiseer je efficiëntie en bespaar je kosten. Houd tijd over voor wat écht belangrijk is. Zet AFAS Software in om al je bedrijfsprocessen naadloos te laten samenwerken.
Met deze software sluiten al je bedrijfsprocessen naadloos op elkaar aan. Maar hoe werkt het precies? Wij leggen uit wat deze software precies doet en wat jouw bedrijf eraan heeft.
AFAS bedrijfssoftware is precies zo in te richten, dat je de bedrijfsprocessen van jouw organisatie met elkaar integreert. Onze software is modulair opgebouwd. Je bepaalt zelf welke onderdelen je gaat gebruiken. Ook kun je eenvoudig koppelingen maken met branche-specifieke softwarepakketten.
We nemen graag een aantal onderdelen van onze software met je door. En dan te bedenken dat er nog veel meer in zit dan we hier bespreken!
ERP (Enterprise Resource Planning) is het onderdeel van onze software dat alle bedrijfsprocessen met elkaar verbindt. Alle taken die je onderbrengt in AFAS ERP, werken met elkaar samen. Gaat een van je klanten bijvoorbeeld verhuizen, dan wijzig je eenmalig de adresgegevens. De software voert die verandering automatisch door in alle onderdelen die je gebruikt. Hanteer je vanaf 1 maart een nieuw uurtarief voor advies? Voer het in en je ziet het automatisch terug in offertes en facturen.
Je medewerkers zijn je grootste kapitaal. Door optimaal gebruik te maken van ons pakket voor HRM (Human Resources Management), heb je meer ruimte om aandacht aan je medewerkers te besteden. Wees betrokken bij hun werkplezier, ontdek samen mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling en laat de software automatisch zijn werk doen. Wist je trouwens dat medewerkers zelf ook een aantal taken kunnen oppakken? En dat je HRM makkelijk integreert met de salarisadministratie? AFAS bedrijfssoftware biedt gebruiksgemak voor iedereen.
CRM (Customer Relationship Management) vormt een wezenlijk onderdeel van onze bedrijfssoftware. CRM is sowieso de kern van je organisatie. Alles komt hier bij elkaar: de gegevens van al je klanten en leveranciers, contactmomenten met sales, prijswijzigingen, bestellingen en facturen. Wat heerlijk dat je al die bedrijfsprocessen met elkaar kunt integreren. Want komt er een telefoontje binnen van een willekeurige relatie, dan heb je met een paar muisklikken alle informatie op je scherm. Al heb je die klant nooit eerder gesproken, je kunt moeiteloos het gesprek aangaan. En heeft een klant al drie keer een bestelling geannuleerd, of gaat er regelmatig iets mis met een specifieke leverancier? Je ziet het allemaal terug in je CRM-systeem, en kunt meteen actie ondernemen.
Bedrijfssoftware is natuurlijk niet compleet zonder een financieel pakket. Want je wilt altijd weten hoe je organisatie ervoor staat. Kunnen we die investering dit jaar nog doen, of kunnen we beter wachten? Heeft die twijfelachtige debiteur al betaald? Kunnen we de salarissen verhogen? Bij AFAS hebben we handige dashboards ontwikkeld. Daarop kun je in één oogopslag zien hoe de vlag erbij hangt. Omdat je alle bedrijfsprocessen hebt opgenomen in de totale ERP-software, zodat ze allemaal met elkaar samenwerken, heb je op ieder moment een actueel en volledig overzicht.
In onze software integreer je budget, voorraad, inkoop en verkoop om maximaal te profiteren van automatisering. Je verlaagt de kans op fouten, omdat je gegevens maar één keer invoert. De software zorgt ervoor dat de informatie in alle andere onderdelen wordt doorgevoerd. Bovendien levert automatisering van je bedrijfsprocessen effectiviteit, kostenbesparingen en snellere doorlooptijden op. Je hebt op elk moment inzicht in de stand van zaken en neemt beslissingen op basis van de allerlaatste cijfers.
Payrollsoftware is een belangrijk onderdeel van onze bedrijfssoftware. Je betaalt niet alleen netjes op tijd alle salarissen, maar hebt ook geen omkijken naar de berekening ervan. Want dat doet de software voor je. Vaste of flexibele medewerkers, tijdelijke krachten, zzp’ers – ze krijgen allemaal precies het salaris dat ze hebben verdiend. Meer dan 200 cao’s, pensioenregelingen en salaristabellen zijn opgenomen in AFAS bedrijfssoftware. Zodra er iets wijzigt, wordt de software automatisch bijgewerkt. Je voldoet automatisch aan de laatste richtlijnen en voorschriften. En wat dacht je van de Payroll Auditor? Die voert volautomatisch 130+ controles uit op je salarisadministratie.
Werk je op basis van projecten? Dan is de software voor projectmanagement een uitkomst. Als onderdeel van onze bedrijfssoftware zorgt deze module ervoor dat je alle data overzichtelijk bij elkaar hebt. En door projecten te integreren met de boekhouding, heb je veel minder administratief werk te doen. Dat doet de software voor je. Schakel je externe krachten in voor een project? Koop je producten of materialen in voor je klant? Dan kun je die met of zonder toeslag via de bedrijfssoftware doorbelasten. Want je kunt precies vastleggen hoe je het wilt hebben. Projecten leveren alleen winst op als iedereen zijn uren netjes registreert. Je wilt weten hoeveel uren je mensen werken om een goede inschatting te kunnen maken voor een volgend project. Daarom maak je gebruik van de AFAS Pocket app. Al je medewerkers hebben die op hun telefoon. Dat verlaagt de drempel om uren te registreren aanzienlijk!
Je processen verlopen gestructureerd en efficiënt als je ze vastlegt in een workflow. Daarom lopen workflows als een rode draad door onze bedrijfssoftware. We hebben honderden templates gemaakt, maar je kunt ook je eigen workflows maken. Zo kun je een vaste gesprekkencyclus opnemen in een workflow, declaraties automatisch laten verwerken in Payroll, facturen via een workflow laten goedkeuren door collega’s en signalen instellen als contracten bijna verlopen. Met workflows maak je het jezelf en al je medewerkers heel makkelijk.
Als er een manier is om je producten en diensten in abonnementsvorm aan te bieden, moet je die zeker benutten. Repeterende inkomsten geven nu eenmaal meer zekerheid. Steeds meer bedrijven werken met abonnementen. Maar niemand heeft zin in extra werk, vooral niet als de maandelijkse factuur er steeds hetzelfde uitziet. Dat kun je mooi automatiseren! Ook contracten leg je vast bij de abonnementen. Dan krijg je vanzelf een melding als de einddatum in zicht komt, zodat je tijdig actie kunt ondernemen.
De #1 business app van Nederland maakt je administratie makkelijker dan ooit. Je medewerkers hebben hem altijd binnen handbereik en regelen bijna alles via hun telefoon of tablet. Zoals verlofaanvragen, ziek- of betermeldingen en urenregistratie.
Een uitkomst voor trainingsbureaus en bedrijven die vanuit inhoudelijke expertise cursussen organiseren voor eigen medewerkers en/of externe deelnemers. Integratie van deze module in de AFAS bedrijfssoftware zorgt er onder andere voor dat cursussen makkelijk vaker kunnen worden gebruikt, dat deelnemers zichzelf kunnen inschrijven en dat de facturen automatisch worden verzonden. Bij interne trainingen heb je altijd inzicht in wie ze heeft bijgewoond, zodat je medewerkersdossiers up-to-date zijn.
Onze bedrijfssoftware houdt rekening met al je wensen, plannen en doelen op het gebied van CSR (MVO). Door CSR te integreren in je bedrijfsprocessen, weet je altijd waar je staat en wat nog beter kan. Wij hebben al een template voor je gemaakt waarmee je meteen aan de slag kunt. En natuurlijk richt je dat helemaal in zoals je zelf wilt. Gaat de CSRD-wetgeving voor jouw organisatie gelden? Dan maakt AFAS bedrijfssoftware het je een stuk makkelijker.
Nooit meer printen, ondertekenen en weer scannen. Digitaal ondertekenen is dankzij onze bedrijfssoftware rechtsgeldig en eenvoudig. Omdat wij een audit trail hebben ingebouwd, kun je zelfs van a tot z bewijzen dat je e-handtekening echt van jou is.
Automatische dossiervorming is behalve handig ook verstandig. Documentmanagement is een belangrijk onderdeel van AFAS bedrijfssoftware. Door alle informatie en documenten vast te leggen in één systeem, heeft iedereen die ze mag inzien, de beschikking over dezelfde gegevens. Ook zijn alle ontwikkelingen van begin tot eind duidelijk te volgen.
Bedrijfssoftware voor fiscalisten en accountants: ook de #1 fiscale software van Nederland maakt deel uit van het AFAS-pakket. Die hebben we samen met accountantskantoren ontwikkeld. Onze aangiftesoftware is 30-40% efficiënter dan andere pakketten, en alle functionaliteiten zitten erin. Bijna alle top 50 accountantskantoren werken al met AFAS Fiscaal.
Met AFAS inkoopsoftware heb je grip op je administratieve taken. Leg je inkoopstrategie vast voor een efficiënt inkoopproces. Houd inkomsten en uitgaven in balans, houd het overzicht over prijsafspraken met leveranciers, maak snel een raamcontract en laat collega’s zelf producten en diensten bestellen binnen de kaders die jij vastlegt.
Maak een eigen portaal voor je medewerkers, leveranciers of klanten. Of bouw een werken-bij-site voor vacatures en sollicitaties. Het wordt nog makkelijker als je het CMS benut: gebruik de gegevens om een portaal aan te bieden aan een bepaalde doelgroep. Omdat deze module samenwerkt met AFAS ERP en HRM, kun je interne en externe processen verbinden.
Gebruik je branche-specifieke applicaties? Door ze te koppelen met AFAS bedrijfssoftware, kunnen ze naadloos samenwerken en hoef je informatie maar één keer vast te leggen. Dat bespaart je veel tijd en voorkomt fouten. Bovendien is je informatie dan in alle onderdelen altijd up-to-date en veilig. Als je hulp nodig hebt bij het koppelen, schakel je een van onze vertrouwde partners in.
Alle administratieve bedrijfsprocessen binnen jouw organisatie hangen met elkaar samen. Van het beheren van je (klant)relaties tot het uitbetalen van je medewerkers en van het schrijven van project-uren tot de financiële administratie. Daarom hebben we één compleet ERP-systeem ontwikkeld waarin al deze activiteiten plaatsvinden en samenkomen. Het resultaat? Jij verliest geen tijd aan dubbele vastlegging, werkt superefficiënt en kunt je zorgeloos richten op je kerntaken!