Blog
Secundaire arbeidsvoorwaarden

Wat zijn secundaire arbeidsvoorwaarden?

Secundaire arbeidsvoorwaarden: ze zijn meer dan alleen het extraatje bovenop je salaris. Ze vormen het geheime wapen waarmee werkgevers talent aantrekken, medewerkers behouden en een positieve werkomgeving creëren.

Wat zijn secundaire arbeidsvoorwaarden?

Secundaire arbeidsvoorwaarden zijn alle extra voorzieningen die naast het salaris (primaire arbeidsvoorwaarden) worden afgesproken binnen een arbeidsrelatie. Ze bieden een belangrijke aanvulling op het inkomen en zijn erop gericht om werknemers tevreden te houden, te motiveren en aan te trekken.

Belangrijke secundaire arbeidsvoorwaarden

  • Vakantiedagen
    Binnen de software van AFAS worden de opgebouwde en geplande vakantiedagen op een eenvoudige manier inzichtelijk gemaakt. Medewerkers kunnen hier zelf inzicht in krijgen en hun verlofaanvragen indienen.
  • Flexibele werktijden
    Medewerkers kunnen hiermee zelf bepalen wanneer ze beginnen en stoppen met werken, zolang zij aan het vereiste aantal werkuren voldoen. AFAS ondersteunt dit door een duidelijk inzicht te bieden in het aantal gewerkte uren en eventuele overuren per periode.
  • Thuiswerken
    In AFAS kan de verdeling tussen kantoor- en thuiswerkdagen worden vastgelegd, zodat er een optimale afstemming is tussen werk, privé en wettelijke vergoedingen.
  • Eindejaarsuitkering
    De software biedt de mogelijkheid om een eindejaarsuitkering of een bonus eenvoudig en overzichtelijk te verwerken.
  • Pensioenregeling
    Een goede pensioenregeling is essentieel voor medewerkers. AFAS helpt bij het overzichtelijk in kaart brengen van de opgebouwde pensioenrechten en mogelijkheden voor aanvullende pensioenopbouw.
  • Reiskostenvergoeding
    AFAS heeft functionaliteiten om reiskostenvergoeding, zoals woon-werkverkeer en zakelijke kilometers, eenvoudig en efficiënt te verwerken.
  • Auto van de zaak
    Medewerkers met een auto van de zaak kunnen dit in AFAS gemakkelijk bijhouden. Kilometerstanden en bijtelling kunnen inzichtelijk worden gemaakt.

Voordelen van secundaire arbeidsvoorwaarden bijhouden in AFAS

AFAS biedt een effectieve manier om secundaire arbeidsvoorwaarden te verwerken en inzichtelijk te maken voor zowel werkgevers als werknemers. Betrouwbare en up-to-date informatie is snel beschikbaar, wat leidt tot minder fouten en meer tevreden medewerkers. Deze innovatieve benadering maakt het mogelijk om zowel de werkgever als de werknemer meer inzicht te geven, hen de flexibiliteit te bieden die nodig is en uiteindelijk het werkgeluk en de werk-privé balans te verbeteren. Benieuwd naar onze HRM-software?

Blog

Breng je HR- en salarisadministratie samen in één softwarepakket

Met de software van AFAS regel je zaken als salarisverwerking, verlof, verzuim en werving & selectie met één muisklik. Stroomlijn alle HR-processen en minimaliseer de administratie ervan!